به گزارش پارس نیوز، علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو با بیان اینکه فدراسیون کشتی باید هزینه های خود را بهتر مدیریت کند گفت: پس از استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی شاهد برخی تغییرات در بدنه تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بودیم که مطمئنا این تغییر و تحولات در سیستم اجرایی فدراسیون نیز ادامه خواهد یافت. نکته مهمتر اینکه متولیان فدراسیون باید در بحث هزینه های جاری تیم های ملی که بیشتر آن در خانه کشتی متمرکز شده، مدیریت بهتری انجام دهند.

اردونشینان خسته و کشتی‌زده شدند

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای متعدد و پشت سر هم برای تمامی رده های سنی در خانه کشتی تهران مستلزم مخارج هنگفتی است که می توان به راحتی با کاهش این حجم از برنامه های سنگین کشتی، هزینه زیادی را صرفه جوئی کرد. واقعا چه لزومی دارد که در ۱۲ ماه سال همواره شاهد برگزاری اردوهای طولانی و خسته کننده در خانه کشتی هستیم. تجربه در این مدت نشان داده تنها بازده این اردوهای بلندمدت و کسالت بار، چیزی جز خستگی و کشتی‌زدگی اردونشینان نیست.

این کارها یعنی حیف و میل پول!

پیشکسوت کشتی کشورمان ادامه داد: کشتی ایران سالها شاهد ظهور و درخشش قهرمانان بزرگی بوده که برای مدتی به عرصه ملی آمدند و افتخارات بزرگی کسب کردند ولی هیچگاه مثل سالهای اخیر در اردوهای طولانی تیم ملی حضور نداشتند. ما در گذشته هرگاه نزدیک مسابقات جهانی و المپیک بودیم، قهرمانان و کشتی گیران ملی پوش خودمان را در اردو جمع می کردیم. به غیر از این زمان، تمامی کشتی گیران در شهر و دیار خودشان مشغول تمرین بودند و اتفاقا بازده بهتری داشتند. اینکه شما در سول سال مدام کشتی گیران را از سراسر کشور به خانه کشتی بیاورید و در نهایت به نتیجه ای نرسید، چیزی جز حیف و میل پول و بودجه کشتی نیست.

کاسه «چه کنم، چه کنم» دست نگیریم

حیدری خاطر نشان کرد: من از سرپرست فدراسیون کشتی و در نهایت از هر فردی که رئیس آینده فدراسیون خواهد شد درخواست می کنم جلوی این هزینه ها را بگیرد تا در زمان اعزام به مسابقات جهانی، کاسه «چه کنم، چه کنم» دست نگیریم. فدراسیون باید بعد از برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، نفرات مورد نظر خود را دستچین کند و سپس آنها را برای ادامه تمرینات به شهرشان بفرستد. چند هفته قبل از رویدادهای بزرگ هم باید آنها را در خانه کشتی گردهم آورد و استارت یک اردوی کوتاه مدت جهت هماهنگی بیشتر را بزند. با این روش نه مربی و کشتی گیر از یکنواختی اردوها ضربه می خورد و هم هزینه های فدراسیون چند برابر نمی شود.

تعطیلی فوری رشته‌های اضافی!

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو با انتقاد شدید از افزایش رشته های زیر مجموعه فدراسیون کشتی نیز ادامه داد: واقعا نمی دانم دلیل اضافه شدن این همه رشته به فدراسیون کشتی چیست. تجربه در سالهای گذشته نشان داد راه اندازی این همه رشته متفاوت با کشتی آزاد و فرنگی، به جز کار و انرژی بیشتر و هزینه های اضافی، چیز دیگری برای فدراسیون نداشت. به نظر من فدراسیون کشتی باید این رشته ها را تعطیل کند، چون هیچ نتیجه ای به جز حیف و میل پول ندارد!

انتخاب غلامرضا محمدی منطقی بود

وی در پایان در خصوص انتصاب‌های جدید در تیم ملی کشتی آزاد هم گفت: غلامرضا محمدی از مربیان باتجربه و باانگیزه ماست که خوشبختانه کارنامه و سابقه خوبی در این عرصه دارد. مطمئنا همکاری مجدد او با تیم ملی بزرگسالان می تواند به نتایج خوبی برسد اما او باید در کنار خود از مربیان باتجربه و توانمندی بهره ببرد. ما مربیان کارکشته و خوبی در کشتی آزاد داریم که مدتها با فدراسیون کشتی همکاری نمی کردند اما حالا می توانند دوباره وارد گود شوند.