به گزارش پارس نیوز،  در این برهه زمانی،  اقتصادی کشور واقعا اداره فدراسیون های ورزشی سخت ترین کار ممکن است با توجه به اینکه بودجه های ناچیز و محدودی که به فدراسیون های ورزشی در طول سال تخصیص پیدا می کند ، فدراسیون ها باید برای فعالیت های خود شرایط جدید را پیش بینی کنند.

این شرایط شامل صرفه جویی در فعالیت ها، پیدا کردن اسپانسرهایی که سخت حاضر می شوند در رشته ورزشی هدفگذاری کنند. حامی مالی وقتی به یک رشته ورزشی ورود پیدا می کند انتظاراتش ده ها برابر بیشتر از مبلغی است که در آن رشته هزینه کرده است و همین امر باعث می شود تا فدراسیون های ورزشی به خواسته آنان تن دهند.

در صورتی که باید بین رشته های ورزشی این تفاوت را قائل باشند و استقبال حامیان مالی رشته های ورزشی به یک شکل نیست و آنها بیشتر سراغ سرمایه گذاری در رشته هایی می روند که هم دارای پخش تلویزیونی است و هم توجه رسانه ها به آن بیشتر است و این مسئله بدون شک یک مسئله حائز اهمیت به حساب می آید که متولیان وزارت ورزش باید به این امر توجه فراوانی کنند و در کنار آن هم رشته هایی که کمتر از سوی حامیان مالی مورد عنایت قرار می گیرند به آنها توجه شود.

به طور مثال رشته فوتبال با توجه به امکانات تبلیغاتی فراوانی که در اختیار دارد با پخش زنده مسابقات فوتبال باعث می شود تا هم سود کلانی نصیب باشگاه ها شود و هم در آمد از این راه تامین شود اما به نظر شما آیا این وضعیت برای رشته هایی مثل دوومیدانی، بدنسازی و پرورش اندام و خیلی از رشته های دیگر ورزشی آیا این اتفاق رخ می دهد که قطعا پاسخ در این مورد منتفی است و همین موضوع است که فدراسیون ها و مسئولان آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند.

مجید کیهانی که اکنون سکاندار ریاست فدراسیون دوومیدانی است از زمان ورودش به این رشته ورزشی توانسته با مکاتبات فراوان و ارتباطات خوبی که دارد حامیان مالی زیادی را جذب این رشته کند تا از این طریق بتواند امورات فدراسیونش را بگذارند. این در حالی است که در سایر فدراسیون های ورزشی به دلیل کم توجهی رسانه های ورزشی به آنها کمتر مورد اقبال حامیان مالی قرار می گیرند و به همین دلیل دست کمک را به سوی وزارت ورزش و جوانان یا افرادی که با آنها ارتباط دارند ، می توانند در نقش حامی مالی ظاهر شوند دراز می کنند تا پول بدست بیاورند. حتی در روزهای ابتدایی که پای کیهانی به فدراسیون دوومیدانی باز شده بود او قول مساعد داد که می خواهد در کنار کمک های مالی وزارت ورزش و جوانان راهکاری بیاندیشد تا بتواند از اسپانسرهایی که قدرت مالی بالایی دارند کمک بگیرد تا بدین نحو هزینه های جاری دوومیدانی کاران را برای برگزاری اردوها و مربیان خارجی برطرف نماید. از حق نباید گذشت او یک تنه توانسته به این وعده ای که داده بود جامه عمل بپوشاند و از این بابت می توان به عملکرد تحسین بر انگیز کیهانی در شرایط ضعیف اقتصادی کشور نمره قبولی داد.

مثلا فدراسیون کشتی که این روزها با استعفای رسول خادم مواجه شده از جمله فدراسیون هایی است که علیرغم بودجه فراوانی که نصیبش می شود ولی باید پذیرفت با توجه به مسابقات فراوانی که در طول سال به آنها اعزام می شوند و همچنین انتظاری که از مسئولان از ورزش اول کشور دارند طبیعی است که باز هم با مشکل مواجه شوند. اما فدراسیون های دیگری هم هستند که مشکلاتی به مراتب بزرگ تر از فدراسیون کشتی دارند ولی متاسفانه توجهی به آنها صورت نمی گیرد و این مسئله به هر حال واقعیتی است که در ورزش وجود دارد و باید بپذیریم تا زمانی که راه حلی برای این مشکلات توسط مسئولان ذی ربط اتخاذ نگردد این مشکلات باقی و ورزش ما در خیلی از مواقع با افول مواجه می شود به راحتی سکوهای جهانی و آسیایی و کرسی های بین المللی را از دست می دهیم.

در اقتصاد آشفته مالی و با این بازار بزرگ،‌ شرکت‌ها در خیلی از حوزه‌ها اصولاً نیازی حیاتی به بازاریابی پیدا نمی‌کنند. آن شرکت‌هایی هم که بخش بازاریابی دارند،کمتر ترجیح می دهند خود را وارد این مباحث کنند تا مبادا با ضررهای هنگفتی مواجه نشوند. از سوی دیگر به دلیل اینکه در این بازار رقابتی وجود ندارد دال بر این می شود تا اسپانسرها از سرمایه گذاری در ورزش فراری شوند. در هر صورت باید پذیرفت سرمایه گذاری اسپانسرها در رشته های ورزشی بخودی خود می تواند هم موجبات خوشبختی یک فدراسیون ورزشی را فراهم آورد و هم اینکه آنها را به نابودی بکشاند.