به گزارش پارس نیوز، زهرا سروی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد حواشی به وجود آمده در رقابت‌های قهرمانی جهان پومسه برای تیم ملی بانوان در هنگام پخش سرود ملی ایران توضیح داد: در همه اعزام‌ها روال کار به گونه‌ای است که سرپرست هر کشور پرچم و سرود ملی تیم ملی کشورش را در قالب سی‌دی یا فلش به کمیته برگزاری مسابقات تحویل می‌دهد، سرپرست ما نیز طبق معمول همه اعزام‌ها این کار را انجام داده بود اما ما نمی‌دانیم چطور شد که پرچم کشور ما برافراشته شد اما آن اتفاق درمورد سرود ملی رخ داد.

نایب رئیس تکواندوی بانوان افزود: البته وقتی سرپرست ما کار خود را به درستی انجام داده بود، مسلما این اشتباه از سوی کمیته برگزاری مسابقات رخ داد که اشتباهی فردی است. البته مسئولان مسابقات همانجا سریعا از تیم ما عذرخواهی کردند ولی فدراسیون تکواندوی ایران نامه اعتراض خود را به فدراسیون جهانی ارسال کرد تا با پیگیری این موضوع شاهد تکرار آن نباشیم.

او همچنین در مورد برنامه‌های فدراسیون تکواندو برای تیم ملی بانوان در راستای آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان، توضیح داد: خوشبختانه توانستیم با شرایط خوبی مسابقات قهرمانی کشور جوانان و بزرگسالان را برگزار کنیم و حالا برنامه بعدی ما مسابقات آزاد کشوری است. همان طور که می‌دانید برخی از تکواندوکاران نمی‌توانند در رقابت‌های قهرمانی کشور حاضر شوند که به همین دلیل مسابقات آزاد کشوری میدانی است برای نفرات مدعی که در آن شرکت کرده و خود را نشان دهند. این رقابت‌ها ۱۳ تا ۱۴ آذر ماه برگزار می‌شود تا نفرات برتر را برای انتخابی‌های ورود به اردوی تیم ملی بانوان شناسایی کنیم.

نایب رئیس تکواندوی بانوان در خصوص ادامه همکاری تیم ملی با مهرو کمرانی نیز توضیح داد: ما برای مسابقات جهانی هم در خدمت خانم کمرانی هستیم و تصمیمی برای تغییر سرمربی نداریم. البته شاید از بین مربیانی که در لیگ هستند و در سطح کشوری تلاش می‌کنند نفراتی را برای همکاری و حضور در کنار کمرانی انتخاب کنیم.

سروی همچنین در مورد آخرین وضعیت مصدومیت کیمیا علیزاده اظهار کرد: بعد از مصدومیت و جراحی که برای او پیش آمد کیمیا مراحل فیزیوتراپی را انجام می‌دهد، او فعلا شرایط حضور در شیاپ‌چانگ مسابقات را ندارد اما اول از هر چیزی سلامتی کیمیا برای ما مهم است و پس از آن آمادگی او برای رقابت‌های پیش رو.

نایب رئیس تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب ملی‌پوشان از بین بازیکنان حاضر در لیگ هم صورت می‌گیرد؟ توضیح داد: به طور کلی اصلا توجه ما به بخش خاصی نیست و نفرات انتخاب شده همگی با نظر سرمربی و مربیان تیم ملی خواهند بود.

او همچنین در پاسخ به این سوال، برنامه‌های فدراسیون برای بالا بردن رنکینگ بانوان تکواندوکار جهت حضور در مسابقات پنج مرحله‌ای گرندپری که تاثیر بسزایی در کسب سهمیه المپیک دارند، چیست؟ توضیح داد: همانطور که می‌دانید اولین حضور ما در مسابقات جهانی است و هدف اصلی کسب مدال در این مسابقات است تا امتیازات لازم را جمع کنیم. البته شاید الان در گرندپری‌ها نیستیم و نمی‌توانیم امتیازات آنها را جمع کنیم ولی، این موضوع به منزله از دست دادن شانس و سهمیه المپیک نیست چرا که ما می‌توانیم در رقابت‌های قاره‌ای امتیازات مورد نظرمان را کسب کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم، برنامه‌ریزی است و امیدوارم به هدفی که می‌خواهیم برسیم.

سروی همچنین در مورد چشم‌انداز خود برای عملکرد تیم ملی تکواندوی بانوان در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ابتدا سهمیه‌های کافی را کسب کرده و سپس بهترین نتیجه را برای کاروان ایران کسب کنیم.