به گزارش پارس نیوز، روز گذشته در گزارشی با عنوان «فدراسیون فوتبال پیشنهاد آرژانتین و کلمبیا برای بازی‌های دوستانه را بی‌پاسخ گذاشت»نوشتیم که شرکتی بین‌المللی پیشنهاد بازی دوستانه با آرژانتین و کلمبیا را به فدراسیون فوتبال ایران داده، اما پاسخی به این نامه رسمی داده نشده است. این شرکت در تاریخ 7 جولای 2018 (16 تیرماه 97) درخواست خود را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد. این شرکت پیشنهاد پرداخت مبلغ 600 هزار دلار آمریکا برای حضور تیم ملی ایران در این دو بازی، تمام هزینه‌های اردویی تیم ملی، پرواز تا 40 نفر و انجام کارهای ویزا را داده بود که درخواست‌شان بی‌پاسخ ماند. این گزارش بازتاب زیادی داشت و بحث‌های مختلفی درباره آن صورت گرفت و فدراسیون فوتبال هم با تایید این موضوع به آن واکنش نشان داد.

در همین حال شب گذشته کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی میهمان برنامه نود بود. عادل فردوسی‌پور در یکی از سؤالات خود با نام بردن از «تسنیم» گفت که «امروز گفته شد بازی دوستانه با آرژانتین داریم، اصلا چنین چیزی هست؟» کی‌روش هم در پاسخ به این موضوع درباره مواردی از جمله مشکلات مالی و اینکه بازی با تیم‌هایی نظیر آرژانتین و اسپانیا سودی برای تیم ملی ندارد صحبت کرد.

موضوع اما این است که فردوسی‌پور کلاً ماجرا را طوری دیگر اعلام کرد و این موضوع از مجری برنامه نود که همه می‌دانند تا چه اندازه به پیگیری خبرهای ورزش و به ویژه فوتبال علاقمند است، بعید بود. در هیچ کجای گزارش تسنیم نیامده بود که ایران با آرژانتین بازی می‌کند یا برگزاری چنین مسابقه‌ای در دستور کار کشورمان است. همانگونه که در بالا به آن اشاره شد در این گزارش آمده بود که «یک شرکت بین‌المللی به فدراسیون ایران پیشنهاد بازی با آرژانتین و کلمبیا را داده که نامه‌ آنها از سوی فدراسیون فوتبال بی‌پاسخ مانده بود.» در واقع در گزارش تسنیم به هیچ عنوان اشاره نشده بود که ایران با آرژانتین بازی خواهد کرد.

از آنجایی که طرح سؤال به اشتباه صورت گرفت، کی‌روش هم گفت که قرار نیست با آرژانتین بازی کنیم و درباره مسائل مالی حرف زد. اگر فردوسی‌پور با مطالعه کامل و طرح درست موضوع، سؤال را مطرح می‌کرد آنگاه می‌توانست بگوید که این شرکت اعلام کرده 600 هزار دلار به علاوه تمام هزینه‌های اردویی و پروازی تیم ملی را تقبل می‌کند. در واقع مجری برنامه نود می‌توانست در مواجهه با این موضوع که کی‌روش گفته بود مشکلات مالی داریم، این مسئله را مطرح کند.

اگر چه با توجه به علاقه و پیگیری عادل فردوسی‌پور انتظار می‌رفت او این موضوع مهم را دقیق عنوان کند اماخبرگزاری تسنیم اشتباه مجری برنامه نود را سهوی و ناشی از حجم کار زیاد می‌داند و برای  همکار رسانه‌ای خود آرزوی موفقیت می‌کند.