به گزارش پارس نیوز، بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان نیمه آبان ماه در مادرید برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان قبل از حضور در این رقابتها دو مرحله از رقابتهای لیگ جهانی در آلمان و ژاپن را پیش رو دارد. 

حضور در این مسابقات علاوه بر آماده سازی تیم ملی جهت شرکت در رقابتهای جهانی، به لحاظ کسب امتیاز ورودی المپیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در چنین شرایطی تیم ملی که حضور در لیگ جهانی آلمان طی روزهای ۱۳ تا ۲۵ شهریورماه را در دستور کار خود قرار داده بود، به دلیل مشکلات مالی این سفر را از دستور کار خارج کرده است. 

بر همین اساس تیم ملی با ۱۷ کاراته کا در دو بخش مردان و زنان ۲۰ تا ۲۳ مهرماه در لیگ جهانی به میزبانی ژاپن به روی تاتامی می رود. مسابقاتی که نزدیک به یک ماه قبل از آغاز رقابتهای جهانی برگزار می شود و برای تیم ملی کشورمان اهمیت بالایی خواهد داشت. 

نکته مهم اینکه کاراته بارها و بارها در رویدادهای مهم از جمله همین بازیهای آسیایی که امروز شاهد مراسم اختتامیه آن خواهیم بود، شایستگی های خود را ثابت کرده و از این پس باید برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ تلاش کند ولی با وجود مشکلات مالی مسابقات مهمی را از دست می دهد.