به گزارش پارس نیوز، 

دو روز پیش بود که در «فرهیختگان» گزارشی منتشر شد مبنی‌بر اینکه علاوه‌بر بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان، برخی مسئولان کمیته ملی المپیک نیز جزء مدیران بازنشسته‌ای محسوب می‌شوند که باید قید خدمت را بزنند و کنار بروند آن هم در حالی که تاکنون رسانه‌ها توجهی به این مساله نداشتند و تمرکز همه روی فدراسیون فوتبال بود و هست!  از برگزاری جلساتی مخفی در کمیته ملی المپیک برای تغییر اساسنامه خبر دادیم که طبق آن رضا صالحی‌امیری و طاهره طاهریان، رئیس کمیته ملی المپیک و معاون امور بانوان بتوانند راهی برای ماندن در کمیته بیابند. رئیس کمیته بازنشسته وزارت اطلاعات است و معاون او نیز در سازمان تربیت بدنی بازنشسته شد.

هر چند فعلا نفرات مذکور واکنش رسمی و رسانه‌ای به گزارش منتشر شده نداشته‌اند اما نزدیکان‌شان با همان بهانه‌های قبلی مدعی هستند که در کمیته ملی المپیک ریاست و معاونت شغل محسوب نمی‌شود و تنها دبیرکل و خزانه‌دار شامل این قانون می‌شوند. این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور این استدلال را نپذیرفته بود و حتی در دوره قبلی انتخابات کمیته، هاشمی که مدیرکل دفتر وزیر ورزش بود برای شرکت در انتخابات و تامین نظر سازمان بازرسی مجبور به استعفا شد.

در همین خصوص به سراغ ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی رفتیم تا از آخرین مواضع این سازمان درخصوص مدیران بازنشسته و آنهایی که به دنبال دور زدن قانون هستند، مطلع شویم.

قاضی سراج درخصوص ادعای مطرح شده درباره شغل محسوب نشدن ریاست کمیته ملی المپیک، گفت: «اتفاقا جزء قانون است و تا 15 شهریور به همه ابلاغ کردیم و خدمت تمام آقایان خواهیم رسید و هیچ استثنایی در این خصوص وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «به مدیران تمام افرادی که مشمول قانون می‌شوند ابلاغ صورت گرفته و موظف هستند در پایان زمان تعیین شده (پانزدهم آذر) اقدام لازم را انجام دهند. نیاز نیست نامی از مدیران برده شود.»

سراج در پاسخ به این سوال «فرهیختگان» که تکلیف نهادهایی که از دولت بودجه می‌گیرند طبق قانون چیست، گفت: «به‌طور کلی باید بگویم هر نهادی حتی یک ریال هم از دولت بودجه بگیرد مشمول قانون می‌شود.»

به این ترتیب با اظهارات رئیس سازمان بازرسی مشخص است که کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و سایر فدراسیون‌ها که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند شامل قانون مصوب مجلس شده و باید از قانون تمکین کنند و به نظر نمی‌رسد جلسات علنی و غیرعلنی که تعداد آنها در روزهای اخیر زیاد شده چندان تاثیرگذار باشد و اگر بنا به اجرای قانون باشد تا پایان زمان مقرر باید شاهد خداحافظی مدیرانی مثل صالحی‌امیری، طاهریان، تاج و دیگر مسئولان بازنشسته در فدراسیون فوتبال باشیم.