به گزارش پارس نیوز، رقابت‌های هفته  نهم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد. در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته استقلال موفق شد در یک بازی زیبا و دیدنی مقابل سایپا به پیروزی برسد و به رده پنجم جدول صعود کند. پدیده با کسب پیروزی مقابل فولاد خوزستان به صدرنشینی خود تدام بخشید. در یکی از دیدارهای جذاب این هفته هم سپاهان به مصاف پدیده رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد. با توجه به تعویق دیدار پرسپولیس مقابل پیکان به دلیل دیدار برگشت لیگ قهرمانان مقابل السد ترین‌های این هفته بدون بازیکنان و کادرفنی این دو تیم انتخاب شدند.

نتایج هفته نهم در یک نگاه:

پدیده 2 - 0 فولاد  

سایپا یک  - 2 استقلال  

ماشین‌سازی‌تبریز یک -  یک نفت‌ مسجد سلیمان  

سپیدرود رشت 0 - 0 ذوب آهن  

سپاهان 3 - 2 نساجی مازندران  

استقلال خوزستان 0 - 2 پارس جنوبی جم  

صنعت نفت آبادان 2 - تراکتورسازی یک

پرسپولیس - پیکان (به تعویق افتاد)

**تیم هفته: پدیده

پدیده در لیگ امسال عملکرد بسیار خوبی داشته و با وجود مشکلات مالی توانسته در صدر جدول جای بگیرد. این تیم در ادامه عملکرد موفقیت آمیز خود موفق شد در خانه فولاد خوزستان را ببرد. با توجه به تعطیلی لیگ اینکه پدیده توانست تیم خوب فولاد را بدون دردسر شکست دهد و خللی در روندش به وجود نیاید این تیم به عنوان تیم هفته انتخاب شد.

البته استقلال هم با توجه به اینکه در زمین حریف توانست برنده شود جزو گزینه‌های کسب این عنوان بود. همچنین تیم نفت آبادان بعد از 9 هفته اولین برد خود را مقابل تراکتورسازی به دست آورد و شایسته تقدیر هستند.

**مربی هفته: یحیی گل‌محمدی

گل‌محمدی که در  چند سال اخیر یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران بوده در پدیده هم عملکردی قابل قبول داشته است. او با وجود همه مشکلات مالی و دردسرهایی که تیمش با آن رو به رو است توانست مدیریت خوبی روی این مشکلات داشته باشد و تیمش را به صدر جدول برساند.

گل‌محمدی در شروع دوباره مسابقات عملکرد بسیار خوبی با پدیده داشت و مقابل حریف خود به یک پیروزی شیرین دست یافتند. همه این عوامل باعث شد تا گل‌محمدی به عنوان سرمربی پدیده عنوان مربی هفته را به خود اختصاص دهد.

**بازیکن هفته: کی‌روش استنلی

کی‌روش استنلی که از ذوب آهن به سپاهان پیوست تا به اینجا لیگ جزو یکی از بهترین‌ انتقالات فصل بوده و عملکرد بسیار مثبتی در تیم جدید خود به نمایش گذاشته است.

این بازیکن بلند قامت در اکثر حملات سپاهان در دیدار با نساجی موثر بود و توانست نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشته باشد.

استنلی در دیدار سپاهان و نساجی 2 گل از 3 گل تیمش را به ثمر رساند تا به عنوان بازیکن هفته لقب بگیرد.

**بازی هفته: سایپا - استقلال

دیدار سایپا و استقلال یکی از مسابقات با کیفیت فوتبال ایران در هفته نهم لیگ برتر بود. این مسابقه حتی پتانسیل این را دارد که به عنوان یکی از گزینه‌های انتخاب به عنوان بهترین بازی تا به این جای لیگ را به دست بیاورد. 

موقعیت‌های گلزنی بی شمار، حملات متعدد و برخوردهای زیادی از عواملی بود که باعث شد این بازی به عنوان یکی از بهترین مسابقات این هفته لقب بگیرد.

**ناکام هفته: علی دایی

علی دایی در هفته نهم لیگ برتر عنوان ناکام هفته را به خود اختصاص داد. در شرایطی که سایپا میزبان استقلال بود و از حریف خود پیش افتاده بود نتوانست بازی را اداره کند و برتری خود را با شکست عوض کرد.

شکست خانگی و واگذار کردن نتیجه بازی در شرایطی که نارنجی‌ پوشان تهرانی از حریف خود پیش بودند باعث شد تا عنوان ناکام هفته به آقای گل فوتبال جهان اختصاص بگیرد.

گلزنان  لیگ برتر تا پایان هفته نهم:

8 گل

آنتونی استوکس (تراکتورسازی)

6 گل

کی‌ روش استنلی سوارز (سپاهان)

5 گل

یونس شاکری (پدیده)

4 گل

وحید خشتان (استقلال خوزستان)،علی دشتی (سایپا) و رضا خالقی فر (ماشین‌سازی‌تبریز)

3 گل

ووریا غفوری (استقلال)، مجید علیاری (پارس جنوبی جم) امین قاسمی نژاد (پدیده)، علی علیپور (پرسپولیس)، عیسی آل کثیر (پیکان)، ادی ارناندز (ذوب آهن)، سجاد شهباززاده (سپاهان)، ساسان انصاری (سپاهان)، لوسیانو پریرا (فولاد)‌ 

جدول لیگ برتر: