به گزارش پارس نیوز، 

و ‌به نقل از AFC، دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از سه‌شنبه هفته‌ جاری آغاز می‌شود و در یکی از دیدارها پرسپولیس باید به مصاف السد قطر برود.  تیم فوتبال پرسپولیس امیدوار است اولین تیم ایرانی بعد از سال ۲۰۱۰ باشد که به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد. آخرین بار ذوب آهن در سال ۲۰۱۰ توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. البته سپاهان نیز در سال ۲۰۰۷ دیگر تیم ایرانی بود که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت ولی هر دو تیم اصفهانی با شکست برابر تیم‌هایی از شرق آسیا، قهرمانی را از دست دادند.

پرسپولیس از پنج بازی خود در ورزشگاه آزادی در این دوره از رقابت‌ها پنج برد به دست آورده است و هر نتیجه‌ای غیر از شکست باعث صعود این تیم به دیدار نهایی خواهد شد چرا که در بازی رفت سرخ‌ها موفق شدند با تک گل علی علیپور حریف خودشان را شکست دهند و پیروزی ارزشمندی را به دست بیاورند.

السد تنها تیم حاضر در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا است که سابقه قهرمانی  در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. آنها در سال ۲۰۱۱ توانستند به این مهم دست یابند.

دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم با هم بازی کرده‌اند که در بازی رفت السد توانست سه بر یک به پیروزی برسد  ولی در بازی برگشت با یک گل شکست خورد.

در دیگر دیدار این مرحله سامسونگ کره جنوبی باید با کاشیمای ژاپن دیدار کند