به گزارش پارس نیوز، «علی انصاریان » روز شنبه با اشاره به پیروزی ارزشمند پرسپولیس مقابل السد قطر در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این که پرسپولیس توانست در خانه السد به برتری یک بر صفر دست یابد بسیار با ارزش و با اهمیت است.
او افزود: السد تیم بسیار خوبی است و از بازیکنان بزرگ و توانمندی بهره می برد و به طور حتم در بازی برگشت برای جبران نتیجه شکست دور رفت با تمام قوا به ایران می آید و این تیم که میلیون ها دلار هزینه برای لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ستارگان قطر متحمل شده نمی خواهد از رسیدن به فینال بزرگ ترین رویداد فوتبالی باشگاهی آسیا محروم شود.
انصاریان تاکید کرد: بازیکنان پرسپولیس نباید مغرور شده و تصور کنند کار برای آن ها تمام شده و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شده اند. آن ها باید بدانند هنوز 90 دقیقه دیگر از بازی مرحله نیمه نهایی باقی مانده است و باید با تمام وجود برای موفقیت و سربلندی پرسپولیس تلاش کنند.
پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان ساخت: پرسپولیس با تمام مشکلات و موانعی که پیش روی خو داشت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عالی کار کرد. باید به مربیان و بازیکنان این تیم دست مریزاد و خسته نباشید جانانه ای گفت که به رغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات بازیکن تا این جای کار چنین عالی پیش رفته اند و ذره ای کم نگذاشته اند.
مدافع سابق قرمزپوشان پایتخت گفت: در بازی برگشت برانکو برنامه های خاصی خواهد داشت، او یک مربی با تدبیر و کاربلدی است که عملکرد فنی اش برای پرسپولیس ستودنی است و می تواند پرسپولیس را به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برساند.
انصاریان در ادامه به خاطرات سال ها پیش و به بازی با پوهانگ و سامسونگ کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: 2 بار در یک قدمی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بودیم که هر دفعه با بدشانسی بزرگ از این مرحله بازماندیم، در سال 1997 ما در نیمه نهایی با نتیجه 3 بر یک مغلوب پوهانگ استیلرز کره جنوبی شدیم، در رده بندی الزورای عرق را بردیم و به مقام سوم دست یافتیم، در سال 2001 ابتدا با گل حامد کاویانپور یک بر صفر از سامسونگ جلو افتادیم اما روی اتفاقات عجیب فوتبالی در 15 دقیقه پایانی 2 گل دریافت کردیم و به فینال نرسیدیم. در این سال با پیروزی 2 بر صفر مقابل ارتش قزاقستانسوم شدیم.
او درباره این که پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، گفت: جدال با تیم های شرق آسیا بسیار سخت تر از تیم های غرب آسیاست. تیم های شرقی سرعتی هستند و کیفیت فوتبالشان بسیار بالاست.
*به خاطر شهید رضایی مجد خوشحالم
انصاریان که در فیلم داستانی «کاپیتان امیر» نقش شهید رضایی مجد را ایفا کرده است درباره راه یافتن این فیلم به جشنواره میلانایتالیا گفت: خوشحالم فیلمی که روایتگر زندگی شهید بزرگی به نام رضایی مجد است به این جشنواره بین المللی را پیدا کرده است.
او تاکید کرد: در سال های نوجوانی و جوانی که فوتبال بازی می کردیم تمامی مسابقات تیم های پایه ای با نام و یاد شهید رضایی مجد برگزار می شد و وقتی از دست اندرکاران فیلم داستانی کاپیتان امیر پیشنهاد دریافت کردم بدون درگ پاسخ مثبت دادم.
بازیگر فیلم داستانی کاپیتان امیر خاطرنشان ساخت: خیلی دوست داشتم از زوایای اخلاقی شهید رضایی مجد آگاه شوم، جوانی پرشور که کاپیتان تیم ملی جوانان بود و از تیم های پرسپولیس و استقلال پیشنهاد داشت اما به یک باره فوتبال را رها کرد و به جبهه های حق علیه باطل شتافت تا از کشور و انقلابش دفاع کند.
انصاریان در پایان گفت: به خاطر نام شهید رضایی مجد بسیار خوشحالم و امیدوارم تا حدودی توانسته باشم با بازی در این فیلم، ارادت قلبی و دینم را به این شهید والا مقام نشان داده باشم.