به گزارش پارس نیوز، هدف قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. این دیگر جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد. کارلوس کی‌روش این بار خودش مدعی شده که حتی اگر دوم هم بشوند انگار شکست خورده اند. پس فارغ از اینکه چه اتفاقی برای تیم ملی در بازی ها و در مسیر آماده‌سازی می افتد، او هدف را مشخص کرده. کاری که تا قبل از این، هیچ وقت شاهد انجامش نبودیم.

او به هر حال تا پایان جام ملت‌های آسیا اینجا ماندگار شده است. وقتی برانکو سرمربی پرسپولیس می گوید این سرمربی است که بازیکنان را انتخاب می کند و چنین حقی را برای همتایش در تیم ملی هم قائل می شود، حتما او هم پذیرفته که ته این کلاف دعوا بی حاصل است.

حالا اما بعد از 4 ماه پر تنش بیایید سیگنال های مهرآمیز  را با هم مرور کنیم. اینکه علی دایی بهترین بازیکن آسیا شود و اعضای تیم ملی پیام تبریک بدهند، اتفاق عجیبی نیست چون علی دایی بهترین و بزرگترین حامی تیم ملی در همه ماه های گذشته است. باید به این تمرکز داشت که دو پیام مهمتر هم در مهرماه از سوی مسئولان تیم ملی که قطعا بی اجازه نفر اول کادرفنی چیزی نمی گویند هم صادر شده است.

متن اول مصاحبه اوسیانو دستیار کی روش بعد از پیروزی بزرگ پرسپولیس در دوحه برابر السد بود. اقدامی که یک گام به سوی تنش زدایی از روابط بود. دعوت از نوراللهی و افزایش صددرصد ملی پوشان پرسپولیس! در تیم ملی هم خود به هر حال حرکتی مثبت بود و شاید از طرفی دیگر برانکو از این خوشحال باشد که در این شرایط حساس اگر قرار بود 10 تا 15 روز هم بازیکنانش خارج از اردوی تیم باشند حتی یار کافی برای برگزاری اردو به سختی پیدا می کرد و این پالس های مثبت از سمت تیم کی‌روش شاید پس زمینه ای باشد برای اینکه در آینده ای نه‌چندان دور، تعداد ملی پوشان قرمزها بیشتر هم شود. البته شاید.

پیام بعدی اما پیام تبریک به علی کریمی بود. علی کریمی که بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا شد با رای کاربران ایرانی. آن هم با آرایی باورنکردنی. پیامی که به عنوان تبریک اعضای تیم ملی منتشر شد، بدون اشاره مستقیم، شخص کی‌روش را هم دربرمی گیرد. به نظر می رسد سرمربی بعد از 7 سال حالا که هدفش قهرمانی است و گفته دیگر دفاعی هم قرار نیست بازی کنیم، سعی در یک بسیج همگانی دارد و خودش رو به جلو سعی در کم کردن چالش ها و اختلافات دارد.

این روند می تواند آغاز یک مسیر نو برای فوتبال ایران باشد. به شرطی که طرفین این دعواها بخواهند همه با هم کمک کنند برای گذر از دعواهای بی حاصل این یکی دو سال اخیر که انگار قرار نبود انتهایی داشته باشد.

انرژی بی دلیلی که از همه گرفت و فقط یاس و دلزدگی به همراه داشت. آیا این اتفاق می افتد؟ اگر کی‌روش در مسیر این تغییرات، به خواست منتقدان دیگر احترام بگذارد و در ماجرای بازگشت سردار آزمون شاهد عذرخواهی این جوان باشیم هم بیشتر به این یقین خواهیم رسید که انگار قرار است فصل عبور از بحران برای فوتبال‌مان رقم بخورد.