به گزارش پارس نیوز، فدراسیون فوتبال مکزیک در صدد است تا برای جام جهانی ۲۰۲۲ نسل تیم خود را تغییر دهد و از بازیکنانی مانند کارلوس ولا، جیوانی دوس سانتوس و هکتور مورنو دیگر استفاده نکند.

مکزیکی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتایج خوبی نگرفتند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا نسل بازیکنانی مانند ولا، دوس سانتوس و هکتور مورنو که در جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۵ در پرو نتایج خوبی گرفتند را از تیم ملی خارج کنند و بازیکنان جوانی بیاورند. ال تری (لقب تیم ملی مکزیک) باید جوانگرایی کند، زیرا برای برگزای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بازیکنانی مانند خاویر هرناندز (چیچاریتو)، آندرس گواردادو و گیلرمو اوچوا ۳۴-۳۵ ساله می‌شوند و بعید به نظر می‌رسد که بتوانند نتایج بهتری نسبت به این دوره بزرگترین مسابقات جهانی فوتبال کنند.

مکزیکی‌ها از بازی دوستانه با آمریکا که شکست خوردند، چرخه حضور بازیکنان جوان در تیم ملی را راه اندازی کردند و نیمی از بازیکنان هنوز جشن تولد ۲۴ سالگی خود را هم جشن نگرفتند.

گیلرمو کانتو، مدیر تیم ملی فوتبال مکزیک در این باره بیان کرد که باید هر چه زودتر تغییر نسل در تیم ملی رخ دهد و از بازیکنان جوان استفاده کنیم. ریکاردو فراتی، سرمربی موقت هم این موضوع را تایید کرد و موافق این اتفاق است.

کارلوس ولا هم که باید از تیم ملی خداحافظی کند، در این باره گفت: برای مردم و کشور مکزیک، فوتبال بسیار مهم است و باید بتوانیم استعداد‌های جدید جوان را شناسایی کنیم و به آن‌ها اعتماد به نفس دهیم. بازیکنان بسیار خوبی داریم و باید از آن‌ها استفاده کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است که مسئولان فدراسیون فوتبال مکزیک با ۲۰ مربی بزرگ مذاکره کرده اند که جراردو مارتینو، سرمربی سابق تیم بارسلونا جواب مکزیکی‌ها را نداده است و با تیم باشگاهی آمریکایی اش ادامه همکاری می‌دهد و دیگر گزینه کارلوس کی روش، سرمربیتیم ملی فوتبال ایران است که سابقه حضور در جام جهانی با ایران و پرتغال را دارد و در اسپانیا هم مربیگری کرده است.

یکی از مسئولان فوتبال مکزیک با تایید این خبر بیان کرد که برای انتخاب مربیان بررسی‌های خوبی انجام دادیم، اما هیچ گاه عجله نخواهیم کرد تا بهترین را انتخاب کنیم.