به گزارش پارس نیوز، 

بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین در حالی به میزبانی شهر بوینس آیرس در حال پیگیری است که مارال مردانی نماینده تیم ملی دختران امروز به دلیل پوشش اسلامی اجازه مبارزه کردن در این رقابت‌ها را پیدا نکرد.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به شدت به این موضوع اعتراض کرد و در نهایت در جلسه‌ای که باالانزی رئیس شورای اتحادیه جودی آسیا داشت دلیل این موضوع را از الانزی سؤال کرده و وی نیز مدعی شد سه ماه گذشته نامه‌ای به محمد درخشان رئیس فدراسیون جودوی ایران ارسال کرده و این موضوع را به او اطلاع داده است و گویا درخشان این موضوع را به کمیته ملی المپیک ایران اطلاع نداده است.

محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در واکنش به ادعای رئیس اتحادیه جودوی آسیا گفت: ابتدا باید بگویم سه ماه گذشته هنوز تکلیف حضور نماینده کشورمان در المپیک آرژانتین روشن نشده بود و اینکه الانزی مدعی شده این نامه را به فدراسیون جودو ارسال کرده اصلاً صحیح نیست. بنده نیز این موضوع را تکذیب می‌کنم چون چنین نامه‌ای اصلاً به فدراسیون جودوی ایران ارسال نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که پس الانزی چرا چنین ادعایی مطرح کرده است، گفت: من نمی‌دانم که چرا چنین صحبت‌هایی را مطرح کرده شاید هم برای توجیه این موضوع را به رئیس کمیته ملی المپیک گفته است چون هیچ نامه‌ای را از فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا به دست ما نرسیده است.

درخشان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: بازی‌های المپیک تحت نظر IOC برگزار می‌شود و هیچربطی به فدراسیون جهانی جودو و یا اتحادیه آسیا ندارد که بخواهند به ما نامه ارسال کنند چون مسئول مستقیم برگزاری المپیک IOC است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این موضوع صحت دارد که نمایندگان با پوشش اسلامی  نمی‌توانند در المپیک حضور داشته باشند، گفت: جودوکاران ما در بخش بانوان در مسابقات آسیایی می‌توانند با حجاب اسلامی شرکت کنند اما در مسابقات جهانی و گرندپری‌ها نمی‌توانند با پوشش اسلامی حضور یابند. ما طی ماه گذشته شاهد بودیم که نمایندگان بانوان در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کردند. اما این موضوع در المپیک مطرح نیست. ما تصور می‌کردیم می‌توانیم با رایزنی این مشکل را حل کنیم چون اصلاً منعی برای حضور با حجاب در المپیک وجود ندارد.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که اگر شما در این رویداد حضور داشتید می‌توانستید با رایزنی این مشکل را حل کنید، گفت: ما در المپیک جوانان دوره قبل چون رامین صفویه نماینده جودوی کشورمان بود به دلیل اینکه به نماینده رژیم اشغالگر قدس هم گروه بود مشکلاتی به وجود آمد و بنده چون در آن رقابت‌ها حضور دشتم و مسئولیت داشتم توانستم با رایزنی این مشکل را حل کنم شاید در صورت حضور در این رقابت‌ها می‌توانستیم این مشکل را حل کنیم در هر صورت باز هم می‌گویم هیچ نامه‌ای نه از فدراسیون جهانی و نه از اتحادیه آسیا به ما ارسال نشده است.

انتهای پیام/