به گزارش پارس نیوز، 

رضا شاهرودی درباره آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال امید ایران و ارزیابی بازیکنان کم نام و نشان تر در این مرحله از اردو گفت: برای اینکه حرف و حدیثی درباره اینکه کادرفنی تیم ملی امید تنها برخی بازیکنان را به اردو می آورد نباشد تمرینات و بازی تیم های مختلف را دیده ایم و ۳۳ بازیکن را به این مرحله از اردو دعوت کردیم. امیدوارم آنها هم در طول تمریناتی که با تیم امید انجام می دهند خودشان را اثبات کنند تا در پست هایی که به بازیکن نیاز داریم از این نفرات استفاده کنیم.

او ادامه داد: تاکنون ۲ جلسه با این بازیکنان تمرین کرده ایم و چهار جلسه تمرینی دیگر را پیش رو داریم. در مرحله بعدی هم بازیکنان مطرح تر به اردو می آیند.

تیم امید در زمین گلف تمرین می کرد اما برای المپبکی شدن دیگر نباید دغدغه زمین تمرین داشته باشیم

شاهرودی درباره کمبود امکانات تمرینی تیم ملی فوتبال امید گفت: از قدیم چنین مشکلاتی وجود داشته است و حتی در زمان سرمربیگری حسن حبیبی که خودم بازیکن تیم ملی امید بودم گاهی مواقع در زمین گلف تمرین می کردیم. بارها تاکید کرده ام اگر هدف تیم امید صعود به المپیک است همه باید دست به دست هم بدهیم و دیگر نباید دغدغه زمین تمرین داشته باشیم. اکنون هم قرار است اردوی تیم بزرگسالان در مرکز ملی فوتبال برگزار شود و مجبور شدیم برای تمرین به زمین کارگران بیاییم.

باید با تیم های خوب خارجی بازی دوستانه برگزار کنیم

مربی تیم ملی فوتبال امید افزود: به تیم های باشگاهی دسته یک و دوی کشورمان بی احترامی نمی کنم اما دیدار با آنها برای ما محک خوبی نیست و باید با تیم های خارجی خوب در خارج از کشور بازی های تدارکاتی برگزار کنیم. با این وجود اگر حریفان داخلی لیگ برتری هم با تیم ملی امید بازی کنند خوب است اما این تیم ها در کوران مسابقات حاضر نیستند با تیم ملی امید بازی کنند. در کل هرچه بیشتر با تیم های مطرح خارجی بازی کنیم به هدفمان می رسیم.

هدف ما از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا کسب تجربه بود

شاهرودی درباره حرکات غیرحرفه ای برخی بازیکنان تیم ملی امید در جریان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: تنها هدف ما از حضور در بازی های آسیایی، کسب تجربه برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود. به همین دلیل با نفرات زیر ۲۱ سال در جاکارتا شرکت کردیم. دیگر بهتر است درباره آن مسابقات حرف نزنیم.

حضور هیج بازیکنی در فهرست تیم امید تثبیت شده نیست

او درباره اینکه آیا بازیکنانی که به عنوان گروه دوم به اردوی تیم ملی امید اضافه می شوند جایگاه ثابتی در این تیم دارند یا خیر، اظهار داشت: به هیچ وجه اینگونه نیست بلکه آن نفرات هم باید شرایط خوبی داشته باشند تا در فهرست تیم ملی امید بمانند. اینگونه نیست که فکر کنیم هر کس با ما به جاکارتا آمد برای رقابت های انتخابی المپیک هم ۱۰۰ درصد در فهرست قرار می گیرد. از بین بازیکنانی که در گروه اول نفرات دعوت شده به اردو قرار گرفته است هم هر کس عملکرد خوبی داشته باشد برای حضور در فهرست اصلی ما شانس دارد.

احتمال دارد در ماه آبان‌با سوریه بازی کنیم

او درباره لغو دیدارهای تدارکاتی تیم ملی امید با عراق گفت: این بازی لغو شد و اکنون مسئولان فدراسیون فوتبال درصدد هستند برای آبان ماه شرایط برگزاری دیدار دوستانه با سوریه را فراهم کنند.

۴ ماه است با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته ایم اما هیچ پولی نگرفته ایم

شاهرودی درباره بحث پرداخت حق و حقوق اعضای کادرفنی این تیم بیان کرد: حدود ۴ ماه است که با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته ایم اما تاکنون پولی به ما پرداخت نشده است. البته مسئولان فدراسیون قول داده اند در هفته های آتی بخشی از مطالبات اعضای کادرفنی تیم امید را پرداخت کنند.

تیم ملی بزرگسالان برای مسئولان فدراسیون اهمیت بیشتری دارد

مربی تیم امید درباره پیگیری اوضاع این تیم از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مسئولان فدراسیون پیش از بازی های آسیایی بارها در تمرینات تیم امید شرکت کردند اما در دور جدید اردوی ما حاضر نشده اند. البته در حال حاضر تیم ملی بزرگسالان برای فدراسیون اهمیت بیشتری دارد. امروز(چهارشنبه) هم قرار بود مهدی تاج به تمرین ما ییاید که این امر رخ نداد. البته حمید استیلی به عنوان مدیر تیم به صورت مداوم با مسئولان فدراسیون جلسه دارد و نکات مدنظر ما را به آنها منتقل می کند.

از مربی که خودش ملی پوش بوده برای همکاری توقع بیشتری داریم

او درباره احتمال تداخل برنامه های تیم ملی امید با باشگاه ها گفت: از باشگاه ها خواهش می کنم هر زمان کادرفنی تیم امید بازیکنان را به اردو دعوت کرد آنها را در اختیار ما قرار دهند و مانند قبل نشود که ۱۰ نفر در برخی اردوها شرکت کنند.‌از کسی اسم نمی برم اما از مربیانی که خودشان ملی پوش بوده اند و رده های سنی را گذرانده اند توقع بیشتری داریم.

بازیکن گناهی ندارد که از حضور در تیم امید محروم شود

شاهرودی افزود: به دلیل همکاری نکردن یکی از مرییان لیگ برتری با تیم امید ۲ بازیکن آن تیم از حضور در تمرینات و اردوهای ما محروم شدند درحالیکه بازیکن بی گناه است چراکه او دوست دارد در تیم امید بازی کند اما باشگاهش اجازه نمی دهد. برای شکستن طلسم ۴۴ ساله صعود تیم ملی امید به المپیک همه مربیان لیگ برتری، مدیران باشگاه ها، کادرفنی تیم امید و مسیولان فدراسیون فوتبال باید با هم تعامل کنند.

امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود تا از لیگ قهرمانان هم یک ستاره بگیرد

پیشکسوت تیم پرسپولیس درباره برتری این تیم در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد قطر بیان کرد: باور نمی کردم پرسپولیس بتواند در قطر السد را شکست دهد و پیش از بازی اعتقاد داشتم این تیم در نهایت می تواند یک مساوی بگیرد اما پرسپولیس کار بزرگی کرد و برخی جوان ها جواب اعتماد برانکو را دادند. این تیم برابر السد منطقی بازی کرد و به بازیکنان بزرگ حریف فضا نداد. پرسپولیس شجاعانه بازی کرد و مستحق برد بود. به برانکو و شاگردانش تبریک می گویم. در صورت ادامه این روند پرسمولیس به فینال می رسد و دوست دارم قهرمان هم بشود تا یک ستاره هم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد.

بازیکنان پرسپولیس باید بازی رفت را فراموش کرده و در دیدار برگشت مغرور نشوند

شاهرودی درباره احتمال مغرور شدن بازیکنان پرسپولیس در بازی برگشت گفت: بی شک برانکو به بازیکنانش تذکر می دهد باید حرفه ای فکر کرده و بازی رفت را فراموش کنیم. به هیچ وجه نباید فکر کنیم کار تمام شده است چراکه السد بازی رفت را آنالیز می کند و شاید در ورزشگاه آزادی برای ما مشکل ساز شود. نباید بازیکنان پرسپولیس مغرور شوند.

هواداران در بازی با السد هم به پرسولیس انرژی مثبت می دهند

او افزود: از طرفی ۱۰۰ هزار هوادار به عنوان یار دوازدهم پرسپولیس در تهران به این تیم انرژی مثبت می دهند.‌امیدوارم روز اول آبان اتفاق بازی با الدحیل از سوی هواراران پرسپولیس تکرار شود تا به فینال لیگ قهرمانان برسیم.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره قضاوت دیلان پریرا سریلانکایی در دیدار پرسپولیس و السد گفت: درباره داوری نظر نمی دهم اما با فیلم هایی که در فضای مجازی منتشر شده مشخص شد صحنه هایی مانند گلی که بازیکن السد به ثمر رساند مردود اعلام شد. تمام کارشناسان داوری هم گفتند گل اکرم عفیف مرود بود. پنالتی پرسپولیس هم ۱۰۰ درصد درست بود.


انتهای پیام/