به گزارش پارس نیوز، 

، اعزام خبرنگاران و عکاسان و اهالی رسانه، در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی همانند ادوار پیشین از سوی کمیته ملی المپیک و با هماهنگی روابط عمومی این کمیته انجام شد.

در بین نفرات اعزام شده به این رقابت‌ها بیش از 10 نفر از عکاسان رسانه‌های مختلف حضور دارند که این نفرات برخی در شهر جاکارتا و برخی دیگر در پالمبانگ به عکاسی از مسابقات نمایندگان ایران مشغول هستند.

در ادوار گذشته و در مسابقاتی مانند المپیک و بازی‌های آسیایی، بخش تصاویر سایت رسمی کمیته ملی المپیک ایران، روزانه چندین و چند گزارش تصویری ازمسابقات مختلف بارگزاری می‌کرد تا رسانه‌هایی که در این مسابقات نمایندگانی در بخش عکس نداشتند بتوانند از این تصاویر استفاده کنند.

این بار و در هجدهمین دوره مسابقات اما تنها در روز اول مسابقات تصاویر رقابت‌ها آپلود شد و در ادامه دیگر خبری از انتشار تصاویر مسابقات نبود و رسانه‌هایی که عکاس‌های اعزامی نداشتند به مشکل برخوردند.

سایت کمیته ملی المپیک این روزها و در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 تنها در بخش انتشار اخبار بروزرسانی می‌شود و در بخش عکس از تاریخ 27 مرداد تا امروز که نهمین روز مسابقات است تصویر جدیدی نداشته است.

نگاتیوهای سوخته سایت کمیته‌ ملی المپیک!

اگر عکاسان با هزینه رسانه‌های خود یا هزینه شخصی راهی این مسابقات شده‌ بودند، عدم انتشار تصاویر این عکاسان در سایت کمیته قابل توجیه بود، اما برای این عکاسان که با پول بیت المال و هزینه‌های سرسام آور راهی مسابقات شدند، شرایط متفاوت است و باید تصاویر مسابقات را در سایت کمیته منتشر کنند تا رسانه‌هایی که نماینده در تیم اعزامی رسانه‌ای ندارند، حداقل از تصاویر این مسابقات بی بهره نباشند.

مسئولان روابط عمومی کمیته ملی المپیک نقص فنی سایت را دلیل این موضوع می‌دانند. اما سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که به راستی در روزهایی که تمامی رسانه‌ها به دنبال مرجعی معتبر برای دسترسی به تصاویر و اخبار بازی‌های آسیایی هستند، فرصتی برای رفع نقص فنی این سامانه وجود ندارد؟

انتهای پیام/