به گزارش پارس نیوز، کریم باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره‌ی پیروزی پرسپولیس برابر السد قطر اظهار کرد: در این بازی با وجود سختی‌هایی که داشتیم از همان ابتدا برای برد وارد زمین شدیم و سعی کردیم با کنترل حریف فرصت‌های گل زنی ایجاد کنیم و به آن‌چه که می‌خواهیم برسیم. از همان ابتدا بازیکنان ما از جان و دل تلاش کردند و با دوندگی بالا در طول ۹۰ دقیقه نشان دادند چقدر حاضرند برای پرسپولیس تلاش کنند.همه بازیکنان در این بازی بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند. وقتی تیم می‌برد همه تیم در این برد سهیم هستند.

او درباره‌ی نبود برخی از بازیکنان از جمله حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری در این بازی گفت: این موضوع واقعا کار را برای ما سخت کرده بود اما ما بازیکنان جوانی داریم که واقعا مورد اعتماد ما هستند. دیدید که در طول بازی چقدر خوب توانستند در ترکیب تیم کار کنند ما می‌دانستیم ژاوی چگونه با مهارت پاس ارسال می‌کند و به همین خاطر با یک آنالیز دقیق سعی کردیم شعاع حرکتی این بازیکن را ببندیم. که دراین امر هم موفق عمل کردیم.

باقری در ادامه با بیان این که یک نیمه دیگر از بازی پرسپولیس مقابل السد باقی مانده است گفت: ما فقط یک نیمه بازی را برده‌ایم و باید تمرکزمان را از همین الان بیش‌تر کنیم تا با انگیزه بالا و تلاش مضاعف در بازی برگشت به مصاف السد برویم. مطمئنا در این هفته‌ها تمرینات خوبی را انجام خواهیم داد و خودمان را برای بازی مقابل السد آماده کنیم. این بازی شاید مهم‌ترین بازی چند سال اخیر پرسپولیس باشد.

مربی تیم پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات مالی این باشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه باشگاه با مشکلات مالی مواجه است و در شرایطی که تیم ما باید در آرامش کامل به فکر تمرینات باشد اما کار برای ما سخت است. من از مسوولان وزارت ورزش می‌خواهم به پرسپولیس مثل تیم ملی نگاه کنند و کمک کنند مشکلات مالی ما در این شرایط حل شود. اگر ما به فینال سعود کنیم و بتوانیم قهرمان بشویم مطمئنا افتخارش برای ایران خواهد بود. ما یک تیم تهرانی هستیم که شهرداری تهران هم می‌تواند به عنوان یک متولی به باشگاه ما کمک کند. من از همه مسوولان که می‌توانند کمک کنند می‌خواهم به پرسپولیس نگاه ملی داشته باشند. الان فقط شرایط باید طوری باشد که بازیکنان بی‌دغدغه به فکر تمرینات و بازی السد باشند اما متاسفانه گاهی می‌بینیم نگاه ملی وجود ندارد. در قطر که بودیم دیدیم همه مجموعه قطر به فکر السد بودند و همه کمک می‌کردند تا این تیم به فینال لیگ قهرمان آسیا صعود کند و موفق باشد. این در حالی است که در ایران چنین نگاهی وجود ندارد و کسی کمک نمی‌کند.

او افزود: متاسفانه قبل از بازی نگاه منفی علیه تیم وجود داشت و خیلی‌ها فکر می‌کردند ما می‌رویم و می‌بازیم؛ هیچ کس از جمله رسانه‌ها انتظار پیروزی برابر السد را نداشتند اما ما با قدرت برابر این حریف قدرتمند ظاهر شدیم و نشان دادیم در فوتبال هر چیزی ممکن است رخ دهد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که پرسپولیس شانس قهرمانی در آسیا را دارد یا خیر؟ گفت: ما هنوز به فینال صعود نکرده‌ایم نمی‌توانیم به قهرمانی فکر کنیم در حال حاضر فقط باید انرژی‌مان را جمع کنیم و در بازی برگشت مقابل السد یک بازی حساب شده و منطقی انجام دهیم و به فینال صعود کنیم. از هواداران هم می‌خواهم در این بازی مثل همیشه از ما حمایت کنند تا با یک پیروزی ارزشمند همه آن‌ها را خوشحال کنیم و افتخاری دیگر برای فوتبال ایران به دست بیاوریم.