به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، سیدحسین موسوی شفیق با اشاره به برنامه های توسعه ای این انجمن اظهار داشت: با جوانگرایی و آموزش همگانی، فوتوالی را به جایگاه واقعی اش در آسیا و جهان خواهیم رساند.

او آموزش و توسعه فوتوالی در سراسر کشور را اولویت و هدف انجمن فوتوالی در کشور دانست و افزود: متاسفانه در چهارسال گذشته هیچ اقدام جدی جهت آموزش و تربیت ورزشکار، مربی و داور انجام نشده و فقط چند ورزشکار انگشت شمار از یک استان بصورت چرخشی و دوره ای در تیم ملی حضور داشتند که خود یکی از موانع توسعه این رشته بود. با تغییرات مدیریتی در انجمن فوتوالی، هیات رئیسه و کمیته فنی، جوانگرایی، استعدادیابی و آموزش بازیکنان جوان بااخلاق را به عنوان برنامه اصلی این انجمن اجرایی کردیم.

او تغییرات در تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را نمونه ای از این اقدامات عنوان کرد و گفت: اگر نیم نگاهی به تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیایی تایلند داشته باشید این نتیجه حاصل خواهد شد که 50 درصد این تیم را جوانان تشکیل می دهند و 50 درصد هم افراد باتجربه.

سرپرست انجمن فوتوالی افزود: خوشبختانه ماه گذشته اولین دوره مسابقات در سطح جوانان زیر ۲۰ سال کشور را در بجنورد برگزار کردیم که با استقبال خوبی روبرو شد و کمیته فنی فوتوالی نیز بازیکنان آینده داری را برای حضور در اردوی تیم ملی جوانان انتخاب کردند. از آنجائیکه بنا داریم تیم ملی قوی و قدرتمندی داشته باشیم و برای آینده هم پشتوانه سازی کنیم، تصمیم گرفتیم که تیم ملی جوانان را تشکیل دهیم.

موسوی در ادامه گفت: او درخصوص برنامه های انجمن در حوزه جوانان عنوان کرد: از این به بعد در تمامی مسابقات آزاد در کشور تیم ملی جوانان هم حضور خواهند داشت به همین منظور پیشنهاد میزبانی اولین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را ارائه کردیم و در انتظار مجوز برگزاری آن هستیم.

او همچنین از حضور تیم جوانان در اعزام های برون مرزی خبر داد: هدف از این اقدام را فرصت سازی برای رشد ملی پوشان جوان و پشتوانه سازی است. در هر رویداد بین المللی علاوه بر تیم بزرگسالان یک تیم جوانان هم اعزام خواهد شد.

موسوی شفیق همچنین خبر از انتخاب سرمربی جوانان فوتوالی داد: ساسان معین یکی از پیشکسوتان فوتوالی و عضو کمیته فنی انجمن بعنوان مربی تیم ملی جوانان انتخاب و نخستین مرحله اردوی تیم ملی جوانان با مدد از آقا امام رضا، ماه آینده در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

سرپرست انجمن فوتوالی در پایان تاکید کرد: توسعه همگانی، استعدادیابی، آموزش و جوان‌گرایی چهار محور برنامه های ما خواهد بود.

انتهای پیام/