به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، دیدار مرحله نهایی مسابقات بدمینتون زیر ۱۵ و ۱۷ سال غرب آسیا در قمست دونفره پسران و دختران (تیمی) روز یکشنبه در سالن بدمینتون شهر بیروت پایتخت لبنان برگزار شد و در پایان این رقابتها تیم های دونفره کشورمان به ۳ مدال طلا دست یافتند.

در دیدار فینال رقابتهای دونفره زیر ۱۵ سال پسران، تیم دونفره علی حیاتی و محمد زرچی از ایران به مصاف تیم دونفره سوریه رفتند که این مسابقه در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم دونفره ایران خاتمه یافت و آنان به مقام قهرمانی این رده سنی دست یافتند و مدال طلا را کسب کردند. تیم دونفره سوریه دوم شد و مدال نقره را بدست آوردند. تیم های دونفره لبنان و سوریه به مقام سوم مشترک دست یافته و مدال برنز را کسب نمودند.

در دیدار فینال مسابقات دونفره زیر ۱۷ سال پسران، تیم دونفره نیما رستم پور و شایان رضاربابی از ایران به مصاف تیم دونفره اردن دیدار کردند که این مسابقه در پایان با نتیجه ۲ برصفر به سود تیم دونفره اردن به پایان رسید و مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادند و مدال طلا را به گردن آویختند.

تیم دونفره ایران دوم شد و مدال نقره را بدست آوردند و تیم های دونفره سوریه و عراق به مقام سوم مشترک رسیدند و مدال برنز را کسب نمودند.

همچنین در دیدار فینال رقابتهای دونفره زیر ۱۵ سال دختران، تیم دونفره فاطمه بابایی و فاطمه مونس خواه از کشورمان به مصاف تیم دونفره دختران سوریه رفت که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم دونفره ایران به پایان رسید و مقام قهرمانی را به خود اختصاص دادند و مدال طلا را به گردن آویختند. تیم دونفره سوریه دوم شد و مدال نقره را کسب کردند و تیم های دونفره لبنان و اردن مشترکا مقام سوم را بدست آوردند و صاحب مدال برنز شدند.

در دیدار فینال مسابقات دونفره زیر ۱۷ سال دختران، تیم دونفره کیمیا آزادواری و یگانه تفرشی از ایران به مصاف تیم دونفره اردن به رقابت با یکدیگر پرداختند که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم ایران خاتمه یافت و مقام قهرمانی را بدست آورده و مدال طلای این رده سنی را به گردن آویختند.

تیم دونفره اردن نایب قهرمان این رده سنی شد و مدال نقره را از آن خود کرد. تیم های دونفره عراق و سوریه به مقام سوم مشترک رسیدند و مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

در پایان این رقابتها مدال های تیم های برتر از سوی آنتون رییس فدراسیون بدمینتتون آسیا، دکتر کیم دبیرکل بدمینتون آسیا و سرکار خانم دکتر فریبا مددی نایب رییس بانوان فدراسیون بدمینتون ایران به تیم های برتر اهداء گردید.

مسابقات بدمینتون غرب آسیا رده سنی زیر ۱۵ و ۱۷ سال دختران و پسران این قاره کهن در روزهای شانزدهم لغایت هجدهم شهریور ماه جاری در سالن بدمینتون شهر بیروت پایتخت لبنان با حضور بدمینتون بازان کشورهای غرب آسیا برگزار شد.

در پایان تیم ایران در قسمت یکنفره و دونفره ۷ مدال طلا و ۵ مدال نقره را کسب نمود و مقام اول، اولین دوره مسابقات غرب آسیا را بدست آورد.

انتهای پیام/