به گزارش پارس نیوز، صبح امروز نشست خبری رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو پس از پایان هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی برگزار شد و محسن رضوانی در این نشست پاسخگوی سؤال خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به این سؤال که وعده پاداش ۳۰ هزار دلاری را در صورت کسب مقام در بازی‌های آسیایی به چریچ سرمربی واترپلو داده بودید، حالا با دلار ۱۷ هزار تومانی چگونه چنین چیزی ممکن است؟ گفت: من از وجود چریچ بسیار خوشحال هستم، او مربی است که در دنیای واترپلو کشف شد و پس از کسب این مدال برنز، تمام دنیا به او تبریک گفتند. روز گذشته در جلسه‌ای که با چریچ داشتم، این بحث را مطرح کردم و به او گفتم که با توجه به شرایط موجود، چنین مبلغی فراهم نیست. او خیلی راحت پذیرفت و گفت که شرایط را می‌دانم.

رضوانی در ادامه درباره قرارداد سرمربی تیم ملی واترپلو بیان کرد: مبلغ قرارداد چریچ در مقایسه با سایر مربیان چینی در تیم‌های دیگر قابل قیاس نیست، خود او نیز درخواست افزایش رقم قرارداد را نداشته اما از من یک قول گرفت و آن اینکه یک مربی برای تیم‌های پایه را به خدمت بگیریم تا در دوره بازی‌های آسیایی بتوانیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد داده ایم چند بازیکن صربستانی را به تیم تزریق کنیم. تلاش ما بر این است تا با گرفتن مربی پایه، کار را بر روی رده‌های سنی آغاز کنیم. واترپلو شانس این را دارد که در مسیر والیبال قرار گیرد چرا که تیم ما در حال حاضر با تیم‌های چین و قزاقستان در یک سطح قرار دارد. واترپلو این توانایی را دارد تا جزو ۱۲ تیم برتر دنیا قرار گیرد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره به خدمت گرفتن مربیان خارجی برای تیم‌های شنا و شیرجه گفت: شنا یکی از مهم‌ترین رشته‌ها در بازی‌های آسیایی و المپیک است، در جاکارتا تنها ۶ کشور موفق شدند مدال کسب کنند و چهار کشور نیز مدال‌های طلا را گرفتند؛ این نشان می‌دهد که شنا بودجه و حمایت بسیار جدی را می‌طلبد که حتی این حمایت باید از طرف دولت نیز صورت گیرد. ما می‌توانیم شنا را گسترش دهیم، چرا که شنا یکی از ورزش‌های مورد تأکید در دین اسلام است و ما باید آن را بسط و گسترش دهیم.

وی با اشاره به حضور شناگران خوب در ایران تأکید کرد: ما باید مدارس شنا داشته باشیم. در حال حاضر ما چندین شناگر خوب در اختیار داریم که آنها در اندونزی توانستند رکورد ۹ ساله ملی را بشکنند. توان شنای ایران همین است و شک نکنید که ما باید مربیان خارجی را به خدمت بگیریم؛ البته می‌دانم که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رضوانی در ادامه گفت: درباره شیرجه نیز باید بگویم که ما می‌توانیم بالاتر برویم و در این رشته نیز حضور مربی خارجی حس می‌شود. در بازی‌های آسیایی اندونزی اکثر تیم‌ها از مربیان چینی استفاده می‌کردند و این نیز برای تیم ما لازم است. در شیرجه رسیدن به مدال بسیار سریعتر صورت خواهد گرفت. شیرجه‌روهای ما نترس و شجاع هستند و ما می‌توانیم نتیجه خوبی را رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره قول کسب سهمیه المپیک و مشکلات ارزی که برای ورزش پیش آمده است، افزود: این مشکل فقط برای رشته ما نیست و اکثر رشته‌های ورزشی دچار چنین مشکلی هستند؛ باید شرایط را بپذیریم. یکسری تحریم‌های ظالمانه به کشور تحمیل شده است. شک ندارم که وزارت ورزش برای این موضوع برنامه‌ای خواهد داشت. خواسته‌ی من و خانواده شنا، شیرجه و واترپلو این است تا بودجه بیشتری به ما تعلق گیرد؛ این بودجه معادل بودجه فدراسیون هندبال و بسکتبال است و حتی شاید از آن نیز کمتر. ما می‌توانیم تا چهار سال آینده (سال ۲۰۲۲) در واترپلو قهرمان بازی‌ها شویم. دیگر نمی‌خواهیم که با وایلد کارت، کسب سهمیه المپیک داشته باشیم و با یک برنامه‌ریزی دقیق به کسب سهمیه نیز خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: البته شرایط بسیار برای ما سخت است. قزاقستان که یکی از رقبای اصلی ما به شمار می‌رود، میزبانی رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه را گرفته است و همین مسئله کار را برای ما سخت می‌کند. البته چریچ چنین نگاهی ندارد. امیدواریم که شرایط ارزی حل شود و ما بتوانیم همانند قبل، تیم را هدایت کنیم.

رضوانی درباره حمایت از رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو گفت: خواسته من از وزیر ورزش و جوانان این است تا یکسری از باشگاه‌های مهم که پول‌های میلیاردی در فوتبال خرج می‌کنند، برای رشته‌های پایه مانند شنا و دوومیدانی نیز هزینه کنند. کسب عنوان در رشته‌های پایه، بسیار در رنکینگ کشورها در جدول‌ رده‌بندی قابل اهمیت است و این را نیز بدانید که پشت یک مدال در چنین رشته‌هایی بالای ۸ سال سرمایه‌گذاری وجود دارد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص معافیت ملی‌پوشان واترپلو در سربازی افزود: رایزنی خواهیم کرد تا ملی‌پوشان واترپلو که پس از ۴۴ سال موفق به گرفتن مدال در بازی‌های آسیایی شده‌اند، از خدمت سربازی معاف شوند.

وی در پایان با تشکر از وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از سلطانی‌فر بسیار ممنونم چرا که اگر او نبود، تیم واترپلو به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شد. همچنین از صالحی‌امیری، شهنازی و سجادی که تیم را کمک و حمایت کردند، تشکر می‌کنم.