به گزارش پارس نیوز، تیم ملی ووشوی ایران یکی از تیم های موفق کاروان ورزشی کشورمان در هجدهمین دوره بازی های آسیایی بود که با 2 مدال طلا و 4 نقره به کار خود پایان داد.
در این بین تیم ساندای پسران ایران به 2 نشان طلا و یک نقره رسید که پیروزی «عرفان آهنگریان» و «محسن محمدسیفی» در فینال برابر حریفان قدرتمند چینی، ارزش موفقیت ووشوکاران کشورمان را افزایش داد.
«حسین اوجاقی» که 6 سال است هدایت تیم ملی ووشوی ایران در بخش ساندای مردان را بر عهده دارد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص ارزیابی خود از عملکرد تیمش، اظهار داشت: سومین دوره ای بود که به عنوان مربی تیم ملی در بازی های آسیایی حضور داشتم و خوشحالم که ثمره تلاش گروهی جامعه ووشو به خوبی نتیجه داد.
وی با بیان اینکه تیم ملی ووشوی ایران از سال 1998 در بازی های آسیایی به میدان رفته است، توضیح داد: در بخش ساندای مردان در سال 1998 به یک مدال نقره، در سال 2002 به یک طلا و یک نقره، در سال 2006 به یک نقره و 2 برنز، سال 2010 به 2 طلا و یک برنز و در سال 2018 به 2 طلا و یک نقره رسیدیم.
سرمربی تیم ملی ایران، گفت: این بررسی نشان می دهد که در جاکارتا بهترین عملکرد تیم ساندای مردان ایران در ادوار مختلف بازی های آسیایی، رقم خورده است. ضمن اینکه توانستیم در فینال 2 نماینده چین را شکست دهیم که ارزش زیادی دارد.
اوجاقی با بیان اینکه شکست دادن ورزشکارانی که صاحب یک رشته هستند از دشواری های خاصی برخوردار است، گفت: به طور مثال در کشتی آزاد همه انتظار دارند که ایرانی ها طلاها را درو کنند و در ووشو نیز این توقع از چین می رود.
وی افزود: در بخش ساندای پسران، سه فینال را با نمایندگان چین برگزار کردیم و به 2 پیروزی رسیدیم که این مهم نشان از پیشرفت کار ما دارد.
سرمربی تیم ایران با بیان اینکه رسیدن به این نتایج به تنهایی رقم نخورده است، گفت: از کادر فنی گرفته تا ورزشکاران، مربیان استانی، هیات ها و تمامی خانواده ووشو در این موفقیت نقش دارند. البته در نهایت نقش مدیریت و برنامه ریزی رئیس فدراسیون است که موجب شد تا به هدفمان دست یابیم.
وی گفت: یکی از مهمترین عوامل، کرسی های بین المللی است که چندان به چشم نمی آید. این کرسی ها در پشت پرده سبب می شد تا حقی از ووشوکاران ایران پایمال نشود.
اوجاقی در خصوص مسابقات قهرمانی 2019 جهان که سال آینده به میزبانی شانگهای چین برگزار می شود، گفت: چینی ها از مسابقات جهانی کازان، جهانی جوانان در برزیل و بازی های آسیایی 2018 از ما زخم خورده هستند و تمام تلاش خود را برای جبران مافات در قهرمانی 2019 جهان به کار خواهند بست.
تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران در مسابقات جهانی 2017 کازان در بخش ساندا برای نخستین بار قهرمان جهان شد و در جهانی جوانان 2018 در مجموع دو بخش تالو (اجرای فرم) و ساندا (مبارزه) برای اولین بار به عنوان قهرمانی دنیا دست یافت.
سرمربی تیم کشورمان که خودش از قهرمانان نامدار این رشته است، افزود: سال آینده باید در قلمرو اژدها ماجراجویی کنیم و کار بسیار سختی داریم. البته با برنامه ریزی دقیق و تغییر تاکتیک اعزام خواهیم شد تا در آنجا نیز موفق باشیم.
اوجاقی در مورد برنامه آتی تیم ایران که حضور در جام جهانی 2018 است، اظهار داشت: این پیکارها نیز آبان ماه سال جاری در چین برگزار می شود و نفرات مدال آور مسابقات قهرمانی 2017 جهان، مجوز حضور در آن را دارند.
محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام، معین تقوی و حمیدرضا قلی پور اعضای تیم ساندای مردان ایران هستند که با مدال آوری در مسابقات قهرمانی 2017 جهان، مجوز حضور در جام جهانی 2018 را در اختیار دارند.