به گزارش پارس نیوز، کارلوس کی روش سرمربی (احتمالی) تیم ملی فوتبال ایران با حضور در برنامه ۹۰ به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد. پاسخ‌هایی که گاهی عجیب به نظر می‌رسید و پیرمرد پرتغالی در مقابل سوالات عادل فردوسی پور از میمنه به میسره میزد.

روش پیچاندن سوالات به سبک کارلوس کی‌روش

  • کی روش با همان ادبیات همیشگی و موج مثبت خودش این بار نیز مقابل دوربین ۹۰ حاضر شد با این تفاوت که این بار جوابهایش در برابر بعضی سوالات کاملا بی ربط و تعجب برانگیز بود. پاسخ‌هایی که واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی را هم در هنگام پخش برنامه در پی داشت و با توییت‌ها و پست‌های خود نسبت به صحبت‌های سرمربی موفق تیم ملی ایران واکنش نشان دادند.
  • یکی از عجیب‌ترین پاسخ‌هایی که کی روش به سوال فردوسی پور داد درباره دعوت از سردار آزمون به تیم ملی پس از خداحافظی و رفتار دوگانه کی روش نسبت به این بازیکن و بازیکنان دیگر مثل مهدی رحمتی و هادی عقیلی که پس از خداحافظی مصلحتی از تیم ملی، دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندیدند. کی روش با پیش کشیدن بحث غیر ورزشی، سردار را سرمایه ملی دانست که نباید قربانی این اتفاقات شود.

روش پیچاندن سوالات به سبک کارلوس کی‌روش

  • این پاسخ کی روش یکی از عجیب‌ترین و بی ربط‌ترین پاسخ‌های او در طول هشت سال حضور در فوتبال ایران بود. انتقادات مردم به سردار آزمون تنها به دلیل عملکرد او در جام جهانی روسیه و البته عکس العمل نه چندان جالب او در برابر این انتقادات بود. آزمون منتقدانش را بی سواد دانست و گفت: "از تعطیلاتش زده است تا در جام جهانی برای ایران بازی کند." این عکس العمل او باعث شد تا انتقادات مردم علاوه بر عملکردش متوجه رفتارش نیز شود که در نهایت به خداحافظی او از تیم ملی منجر شد. در این قضایا هیچگاه بحث‌هایی غیر از جام جهانی و حتی استانی و شهری هم دیده نشد و معلوم نیست کی روش با چه معیاری تشخیص داد، انتقادات از سردار به این دلیل بوده است.

روش پیچاندن سوالات به سبک کارلوس کی‌روش

  • احتمالا این سرمربی نیز متوجه حساسیت مردم نسبت به این موضوع شده است و قصد داشت با پیش کشیدن بحث فحاشی و توهین مردم، برای سردار، مظلوم نمایی کند. در تیم ملی ما همیشه بازیکنانی از جای جای ایران فارغ از تبعیض وجود داشته اند که بسیار هم در نزد مردم محبوب هستند. از جمله آندرانیک تیموریان بازیکن سابق و مسیحی تیم ملی و بسیاری از بازیکنان دیگر با قومیت‌های ترک، لر، عرب و ... که مردم دوستشان داشتند و کوچکترین تفاوتی بین آن‌ها و دیگر بازیکنان تیم ملی قائل نبودند و دلیل اظهارات کی روش در مورد سردار هنوز برای ما ابهام دارد.

روش پیچاندن سوالات به سبک کارلوس کی‌روش

  • از دیگر پاسخ‌های عجیب کی روش در برنامه ۹۰، به بحث حضور محمدرضا خانزاده در بیشتر اردو‌های تیم ملی اختصاص داشت، در حالی که این بازیکن فقط در اردو‌ها حاضر می‌شود و کمتر دیده شده کی روش به این بازیکن اعتماد کند و در بازی‌های رسمی به او میدان دهد. پیرمرد پرتغالی علت دعوت از خانزاده را عملکرد خوبش در تمرینات و 2 پسته بودن او عنوان کرد! قطعا عملکرد خوب یک بازیکن در تمرینات در هیچ کجای جهان نمی‌تواند ملاک دعوت به تیم ملی باشد. خیلی از بازیکنان می‌توانند در تمرینات عملکرد خوبی داشته باشند. مهم عملکرد خوب در بازی‌های رسمی تیم ملی است. در هر صورت این پاسخ کی روش نیز به هیچ وجه نتوانست مردم را قانع کند و یکی از سوژه‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بود.
  • صحبت‌های کی روش درباره سید جلال حسینی همان حرف‌های قبل از جام جهانی اش بود. «حسینی یکی از بهترین بازیکنان من در طول هفت سال و نیم گذشته بود و همیشه در اردو‌های تیم ملی به طور منظم حضور داشته است. او یک لیدر در خط دفاعی است، اما به او گفتم بهتر است جایش را با بازیکنان جوانتر بدهد».کی روش در حالی جوانگرایی را عامل دعوت نکردن از سید جلال می‌داند که شجاعی و منتظری فقط 2 سال با او تفاوت سنی دارند و در جام جهانی روسیه حضور داشتند و البته خیلی هم بازی نکردند. کی روش می‌توانست به جای منتظری برای نیمکت تیم ملی یک بازیکن جوانتر را به جام جهانی ببرد. البته شجاعی و منتظری با ۳۴ سال سن در لیست اخیر کی روش نیز حضور دارند که بحث جوانگرایی را برای دعوت نکردن از سید جلال منتفی می‌کند.

روش پیچاندن سوالات به سبک کارلوس کی‌روش

  • دعوت پیامکی و فیس بوکی کی روش دیگر سوالی بود که کی روش پاسخ روشنی به آن نداد. سرمربی تیم ملی فقط گفت: اینطور که شما می‌گویید نیست و لیست تیم ملی ابتدا در سایت فدراسیون منتشر می‌شود و سپس در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌کنم. این در حالی است که بار‌ها مشاهده شده کی روش لیست تیم ملی را ابتدا خودش منتشر کرده و سپس در سایت فدراسیون کار شده است.

این پاسخ‌ها و البته برخی صحبت‌های دیگر کی روش در خصوص دعوت نکردن از بازیکنان پرسپولیس، صادق محرمی، وریا غفوری،قدوس و ... خیلی قانع کننده به نظر نمی‌رسید. حداقل مردم از صحبت‌های سرمربی تیم ملی و ابهامات موجود قانع نشدند و این را می‌توان در توییت‌ها و کامنت‌های آن‌ها دید. در اینکه کی روش عملکرد بسیار خوبی در تیم ملی ایران داشته شکی نیست و احتمالا همان مردم که نسبت به صحبت‌های شب گذشته او انتقاد کردند، موافق ادامه حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی هستند. البته اگر همانطور که او شان خودش و تیم ملی را در ماجرای رحمتی و عقیلی حفظ کرد، اگر شان مردم و تیم ملی را در ماجرای سردار نیز حفظ می‌کرد و پاسخ‌های قانع کننده تری به دیگر سوالات و ابهامات می‌داد، بیش از پیش از وی راضی می‌شدند.