به گزارش پارس نیوز، همان‌ وضعیتی که دو سال پیش برانکو تجربه‌اش کرد و در نهایت به اختلافی عظیم بین سرمربی پرسپولیس و تیم ملی انجامید و بهترین بازیکنان پرسپولیس را از حضور در تیم ملی محروم کرد.

 

حالا شرایط استقلال، چیزی شبیه به دو سال پیش پرسپولیس است. کارلوس‌کی‌روش پس از غیبتی دو ماهه به ایران بازگشت و فهرست اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را اعلام کرد. فهرستی که سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، وریا غفوری و علی کریمی ۶ بازیکنی بودند که از آبی‌پوشان پایتخت به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند.

 

شفر تا این لحظه هیچ اعتراض مستقیمی به این موضوع نداشته اما کیست که نداند این 6 بازیکن، ستون اصلی استقلال در این فصل هستند؟ بخصوص ساختار دفاعی که استقلال به شدت به این بازیکنان وابسته است.

 

 ۶ بازیکن دعوت ‌شده آبی‌ها در حالی در اردوی ۱۱ روزه تیم ملی مشغول به آماده‌سازی برای جام ملت‌ها می‌شوند که استقلال باید ۲۶ شهریور در دیدار برگشت خود در قطر به مصاف السد برود تا خالق معجزه دیگری در فوتبال باشد و با شکست با اختلاف بیش از سه گل این تیم قطری به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

 

مرحله اول اردوی تیم ملی بیستم شهریور به پایان می‌رسد و وینفرد شفر، سرمربی استقلال تنها ۵ روز بازیکنان خود را برای تمرین کارهای تاکتیکی در اختیار دارد. در اختیار نداشتن کامل بازیکنان خاطره خوبی را برای استقلالی‌ها یادآور نمی‌شود زیرا آنها همین چند ماه پیش به همین علت در دیدار سوپرجام حاضر نشدند و درخواست تغییر زمان بازی را کردند که مورد قبول سازمان لیگ قرار نگرفت.

 

تنها چند ماه بعد، این اتفاق با دعوت بازیکنان اصلی استقلال به تیم ملی تکرار شده است و با توجه به اینکه زمان بازی برگشت با السد و مرحله اول اردوی تیم ملی از مدت‌ها قبل اعلام شده بود، شفر و استقلالی‌ها دیگر دست‌شان باز نیست برای اعتراض، زیرا علاوه بر این موارد، طرف حساب آبی‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود و نمی‌توان با ریش گرو گذاشتن و سلام و صلوات درخواست تعویق بازی برگشت را دهند.

 

 برانکو هم در شرایطی مشابه این، دو سال پیش مجبور شد در شرایطی که تیمش وضعیت خوبی داشت، ۶ بازیکن خود را برای اردوی امارات به تیم ملی بدهد. سرمربی پرسپولیس بعد از اردوی تیم ملی مدعی شده بود که زمان اردوی ملی‌پوشان فوتبال ایران از قبل مشخص نبوده و موجب ناهماهنگی تیم پرسپولیس و خستگی بازیکنان ملی‌پوشش شده است. این اعتراض منشأ اختلاف کی‌روش و برانکو شد و فوتبالی‌های ایران را به دو دسته هواداران کی‌روش و هواداران برانکو تقسیم کرد. اختلافی که به نظر می‌رسد احتمال رخ دادنش بین شفر با سرمربی پرتغالی تیم ملی زیاد باشد و جرقه‌های آن هم در صحبت‌های گذشته سرمربی آلمانی آبی‌ها دیده شده است.

 

آبی‌های پایتخت طبق برنامه سازمان لیگ باید در روز ۲۲ شهریور به مصاف نفت مسجدسلیمان بروند اما به نظر می‌رسد با توجه به داشتن ۶ ملی‌پوش و بازگشت تیم ملی از تاشکند در روز ۲۱ شهریور، به احتمال زیاد این دیدار به تعویق بیفتد. ماموریت سرمربی آلمانی آبی‌ها این است که تیمش را بدون حضور حسینی، چشمی، منتظری، غفوری، سهرابیان و کریمی آماده مصاف با السد کند تا حتی در صورت مصدومیت یا ناهماهنگی کامل این بازیکنان با دیگر بازیکنان استقلال برای انجام تاکتیک‌های مدنظر شفر، استقلال قدرت کافی را برای تقابل با السد داشته باشد.

 

شاید بعد از بازی استقلال – السد و با مشخص شدن نتیجه این بازی، موضع شفر مقابل در اختیار نداشتن ملی‌پوشانش در تمرینات آماده‌سازی پیش از این مسابقه، روشن‌تر شود و درباره اختلافات احتمالی او با کی‌روش، آن زمان بهتر بتوان نظر داد.