به گزارش پارس نیوز، احسان حاج‌صفی هافبک تیم‌ملی با حضور در تبریز قرار‌داد خود را با تیم تراکتورسازی به مدت 3 فصل ثبت کرد تا پس از مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کاپیتان سوم تیم‌ملی در تراکتورسازی باشد.

انتقال حاج‌صفی به تراکتورسازی در حالی رخ داد که باشگاه سپاهان نیز به شدت به دنبال جذب این هافبک ملی‌پوش بود و برای جذب وی از صحبت مستقیم با حاج‌صفی گرفته تا ارسال نامه به باشگاه المپیاکوس را طی کرد اما زور سپاهان به تامین مبلغ رضایت‌نامه کاپیتان تیم ملی نرسید.

سپاهان اولین خواهان حاج‌صفی در ایران بود و امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم هم با بازگشت احسان به اصفهان موافق بود، مدیر رسانه‌ای سپاهان هم چندین بار گفته بود احسان در ایران فقط برای سپاهان بازی می‌کند؛ اما طبق گفته مدیر عامل باشگاه آمدن حاج‌صفی به سپاهان 12 میلیارد تومان خرج داشت که از توان این باشگاه خارج بود.

در این بین اما تراکتورسازی تبریز که از اول فصل با آوردن سرمربی خارجی خود، توشاک و چند بازیکن خارجی با‌کیفیت و همچنین خرید‌های لیگ برتری خرج حسابی انجام داده بود، کار را در ریخت و پاش‌ها تمام کرد و هافبک ملی‌پوش را به تبریز برد؛ البته این باشگاه اعلام کرد پولی برای گرفتن رضایت‌نامه حاج‌صفی پرداخت نکرده که واکنش‌هایی از جمله کامنت اینستاگرامی مدیرعامل دیگر باشگاه اصفهانی را در پی داشت.

واکنش سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به بیانیه باشگاه تراکتورسازی

در این بین باشگاه تراکتورسازی هم با انتشار بیانیه‌ای به صورت غیر مستقیم صحبت‌هایی را در خصوص باشگاه سپاهان انجام داد؛ آن‌ها با متنی نازیبا مطالبی خطاب به باشگاه سپاهان و مدیرعامل آن مطرح کردند که این ‌صحبت‌ها از سوی باشگاه سپاهان نیز بی‌پاسخ نماند و مسعود تابش در مصاحبه‌ای تند جواب باشگاه تبریزی را داد.

رفتن حاج‌صفی به تبریز به کام هواداران سپاهان خوش نیامد و آن‌ها که از کاپیتان اسبق خود انتظار نداشتند به راحتی قید تیمی که در آن رشد کرده بود را بزند و در تبریز حاضر شود، عصبانیت خود را در فضای مجازی به نمایش گذاشتند.

حملات پیج‌های هوادارای تراکتورسازی به هواداران و مدیر عامل باشگاه سپاهان تعجب همگان را در پی داشت و البته در مقابل نیز برخی از کانال‌های هواداری در اصفهان نیز فضای ورزشگاه را به فضای مجازی کشاندند، هوادارانی که تا همین چندی پیش در بازی‌های رو در رو با گل و شیرینی از یکدیگر پذیرایی می‌کردند حالا این‌گونه و به دلیل نقل و انتقال یک بازیکن به جان هم افتاده‌اند.

این اتفاقات همه تنها در فاصله زمانی 10 روز از بازی دو تیم سپاهان و تراکتورسازی از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در اصفهان رخ می‌دهد، در حالی که همه به خاطر دارند در آن بازی، دو باشگاه و هواداران آن‌ها پیوند برادری چند ساله خود را محکم‌تر کردند و شاهد استقبال بسیار خوب طلایی‌پوشان از سرخ‌های تبریزی بودیم.

البته بعد از این واکنش‌ها یکی از پیج‌های هواداران سپاهان با انتشار بیانیه‌ای ضمن آرزوی موفقیت برای احسان حاج‌صفی در تیم جدیدش بیان داشت که همه سپاهانی‌ها باید انرژی خود را تنها برای تیمشان بگذارند و برای موفقیت تلاش کنند.

بیانیه هواداران سپاهان

علاوه بر این احسان حاج‌صفی، کاپیتان اسبق سپاهان سومین بازیکنی بود که در این فصل به تیم سابقش پشت کرد و به رقیب‌های طلایی‌پوشان در ایران منتقل شد؛ با وجود اینکه حاج‌صفی سابقه حضور 10 ساله در سپاهان را داشت این اتفاق را رقم زد و سرخ‌پوش شد.

در ابتدای فصل نیز علی کریمی کاپیتان سپاهان در حالی که گفته بود در ایران برای تیمی جز سپاهان بازی نمی‌کند، به استقلال تهران ملحق شده بود؛ همچنین مهدی شریفی از بازیکنان آکادمی سپاهان راهی پرسپولیس، دیگر تیم تهرانی شده بود.