به گزارش پارس نیوز، تراکتورسازی تبریزدر فصل جاری لیگ برترخبرسازترین تیم فوتبال ایران بوده است. از جذب سرمربی سابقرئال مادرید تا خرید بازیکنان نامداری مانند مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و استوکس. تیمی پرمهره، اما بی نظم که شروع بدی در لیگ برتر فوتبال داشته است.

اما دلیل این نتایج و سبک فوتبال بی‌نظم این تیم تبریزی چیست؟ چرا تیمی که در فاز هجومی یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران است باید تا این حد تدافعی بازی کند؟ اصلا دلیل جذب این همه بازیکن هجومی چه بوده است؟ و هزار و یک سوال دیگر که هنوز کسی پاسخش را نمی‌داند.

جان توشاک سرمربی تراکتورسازی در واکنش به اینکه عده‌ای معتقد هستند سیستم او دفاعی است گفت: «من ۳۰ سال قبل با این سیستم رئال مادرید را قهرمان کردم و آن روز‌ها هم همه فکر میکردند نحوه بازی تیم من تدافعی است، اما در همان سال بیشتر از هر تیم دیگری در لالیگا گل زدیم.»

در اینکه توشاک سرمربی بزرگ و کاربلدی است شکی نیست، اما این مربی باتجربه باید بداند که نه فوتبال امروز مثل ۳۰ سال قبل است و نه فوتبال ایران شباهتی به لالیگا دارد. تیمی که چند وینگر و مهاجم سطح بالا دارد به سختی می‌تواند با سیستم ۲-۵-۳ یا ۱-۶-۳ به نتیجه برسد.

به این موضوع ضعف عجیب این تیم در خط دفاعی هم اضافه کنید تا مشخص شود که توشاک برای نتیجه گیری در این فصل باید تغییر رویه دهد وگرنه شاید عمر مربیگری او در میان پرشور‌ها به نیم فصل هم نرسد!