به گزارش پارس نیوز، طبق اخبار رسیده، کی‌روش با تمدید قرارداد خود به مدت 6 ماه هدایت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا را بر عهده خواهد داشت و در صورت راهیابی ایران به نیمه نهایی رقابت‌ها قرارداد او با فدراسیون اتوماتیک‌وار تا جام جهانی 2022 قطر تمدید خواهد شد.

 

البته طبق توافق طرفین این تمدید قرارداد با افزایش دستمزد کی‌روش و دستیارانش همراه خواهد بود. مهدی تاج در حالی توانسته کی‌روش را برای تمدید قرارداد 6 ماهه متقاعد کند که احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی و جدایی کی‌روش با توجه به زمان باقی‌مانده تا شروع جام ملت‌های آسیا نگران‌کننده به نظر می‌رسید. مسلما حضور یک مربی جدید در فاصله 4 ماه مانده تا جام ملت‌ها شانس ایران را برای موفقیت در آسیا به حداقل می‌رساند. اما حالا که کی‌روش وارد ایران شده به نظر می‌رسد تیم ملی نه تنها از برنامه‌های خودش در قیاس با سایر رقبا عقب نمانده بلکه تا حدودی جلوتر از اکثر تیم‌های حاضر در این رقابت‌هاست و فدراسیون فوتبال تمهیدات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی و حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ را اندیشیده است.

 

حضور کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 8 ساله می‌شود و این مربی پرتغالی به عنوان باثبات‌ترین مربی پا به جام ملت‌ها خواهد گذاشت. بسیاری از قدرت‌های فوتبال آسیا با تغییرات گسترده در تیم‌های خود و در سطح کادر فنی وارد جام ملت‌ها می‌شوند در حالی که ثبات یکی از اصلی‌ترین امتیازات فوتبال ایران بعد از حضور موفقیت‌آمیز در جام جهانی و در آستانه آغاز جام ملت‌ها به شمار می‌رود. باقی ماندن کی‌روش و طبیعتا حفظ شاکله اصلی تیم ملی همچنین آشنایی بازیکنان به تفکرات سرمربی کمک می‌کند تا برنامه‌های آماده‌سازی در زمان باقی‌مانده به خوبی طی شود. برنامه اعلام‌شده از سوی فدراسیون فوتبال و تنظیم رقابت‌های لیگ با این برنامه که مورد تایید شخص کی‌روش هم قرار گرفته نشان می‌دهد که سرمربی پرتغالی تیم ملی می‌تواند بدون دغدغه در مسیر آماده‌سازی تیمش پیش برود.

 

با توجه به درخشش لژیونرها و ظهور ستارگان جوان در فوتبال ایران دست کی‌روش برای موفقیت در آسیا کاملا باز است و در این مسیر دشوار تنها دغدغه مرد پرتغالی بازی‌های تدارکاتی است؛ همان مشکل قدیمی که در مسیر آماده‌سازی جام جهانی هم وجود داشت. البته در حال حاضر اولین حریف تدارکاتی ایران مشخص شده و اولین بازی تدارکاتی شاگردان کی‌روش ۲۰ شهریور مقابل ازبکستان یکی از حریفان همیشه سرسخت تیم ملی برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی طبق خواسته سرمربی دنبال شود و تا پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا بازی‌های مناسب دیگری در نظر گرفته شود تا یکی از قدرتمندترین نسل‌های فوتبال ملی ایران برای حضوری متفاوت در جام ملت‌های آسیا و حمله به طلسم نیمه‌نهایی که در دوره‌های گذشته همواره مانع از تحقق رویای فوتبال ایران شده و البته قهرمانی در این رقابت‌ها آماده شود. ایران 43 سال است که در جام ملت‌ها قهرمان نشده و شاید این نسل از فوتبال ایران با هدایت کی‌روش بهترین انتخاب ممکن برای پایان دادن به این طلسم 4 دهه‌ای باشد.

 

بـرش

کارلوس کی‌روش بعد از ورود به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران و در جمع خبرنگاران درباره توافق با فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ فوتبال آسیا گفت: «قهرمانی در جام ملت‌ها یک هدف زیباست که باید در ذهن داشته باشیم. فردا(امروز) یک‌سری جلسات رسمی با فدراسیون فوتبال خواهیم داشت. امیدوارم در این جلسات به توافق خوبی دست پیدا کنیم. پس از توافق دست به دست هم می‌دهیم و متحد و یکدل به هدفمان دست پیدا می‌کنیم که از سال ۱۹۷۶ به این سمت تکرار نشده که این همان قهرمانی در جام ملت‌های فوتبال آسیاست. حضور در کشور بزرگ ایران برای من یک افتخار بزرگ است. نمی‌دانم بگویم ایران خانه اول من است یا خانه دوم ولی وقتی صحبت خانه می‌شود و جایی که دل شما در آنجا است اول و دوم معنی ندارد چراکه وقتی پا به ایران می‌گذارم احساس خوبی دارم.»