به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی رکورد ورودی مسابقات دوی ماراتن را ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه اعلام کرده بود، اما در مسابقات ماراتن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که در روز نخست مسابقات (شنبه) برگزار شد، دونده ژاپنی توانست با رکورد ۲:۱۸.۲۲ در این ماده به عنوان قهرمانی بازی های آسیایی برسد.

ماجرای یک مدال طلای آسیای که خودمان به باد دادیم/نظارت زیر صفری در کاروان اعزامی ایران!

این در حالی است که جعفر مرادی چند ماه پیش توانسته بود در مسابقات گرجستان، رکورد ملی این رشته را تغییر دهد و یکی از امید‌های اصلی کسب مدال ما در جاکارتا به حساب می آمد. اما فدراسیون بنا بر دلایل نامشخصی از اعزام او به جاکارتا خودداری کرد تا به همین راحتی یک مدال از کف دوومیدانی برود.

برخی از رشته‌های حاضر در جاکارتا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در دوومیدانی نیز ورزشکارانی اعزام شدند که در مسابقات توفیق چندانی نداشتند، اما نفراتی همچون جعفر مرادی که می‌توانستند به راحتی مدال آسیایی را کسب کنند، خط خوردند و این یعنی بی تفاوتی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به زیر مجموعه‌های خود در فدراسیون‌های ورزشی که باعث اتفاقات ناخوشادیند و تبعیض بین ورزشکاران و تصمیمات شخصی یک فدراسیون می‌شود.

ماجرای یک مدال طلای آسیای که خودمان به باد دادیم/نظارت زیر صفری در کاروان اعزامی ایران!

انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی در هر رشته بر عهده همان فدراسیون است، اما ناظران کمیته ملی المپیک نباید در این موارد خاص نقش تعیین کننده داشته باشند.

دوومیدانی کشورمان می‌توانست در این رقابت‌ها حداقل از ۴ سهمیه دیگر استفاده کند و درباره جعفر مرادی حداقل شانس طلا بود. در غیر این صورت نقره، اما این اتفاق و یک تصمیم نابخردانه به کاروان ایران در اندونزی ضربه زد و به اعتقاد ما باید وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش، این موضوع را بررسی کند و با برخورد‌های قانونی از اینگونه سلیقه محوری‌ها در فدراسیون‌های ورزشی جلوگیری کند.

محمد جعفر مرادی دونده ماراتن ایران در حالی که از این موضوع و بی تفاوتی و تبعیض‌های اخیر ناراحت بود گفت: من در بازی‌های آسیایی جاکارتا با این رکورد می‌توانستم برای مدال طلا رقابت کنم، اما به دلیل خصومت‌های شخصی به این بازی‌ها اعزام نشدم.

او افزود: چهار ماه پیش از شروع بازی‌های آسیایی مسئولان فدراسیون رکورد‌های ورودی را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ اعلام کردند که در این میان ماراتن تنها ماده‌ای بود که رکوردش پنج دقیقه زیر ورودی المپیک تعیین شده بود. رکورد ماراتن در المپیک ۲:۱۹.۰۰ است در حالی که برای بازی‌های آسیایی فدراسیون رکورد ۲:۱۴.۰۰ را تعیین کرد. آقایان فدراسیون نشین این رکورد را قرار دادند تا من نتوانم آن را به دست بیاورم.

او افزود: یکی - ۲ بار به فدراسیون مراجعه کردم، اما به من گفتند که کیهانی تمایلی ندارد تا من را ببیند. این هم نوعی از مدیریت کیهانی است و با این رفتارها نشان داد که علاقه‌ای به من ندارد. همین رفتار‌های سلیقه‌ای است که باعث می‌شود روحیه یک ورزشکار برای ادامه ورزش حرفه‌ای دچار تزلزل شود.

ماجرای یک مدال طلای آسیای که خودمان به باد دادیم/نظارت زیر صفری در کاروان اعزامی ایران!

مرادی در پایان گفت‌: ماراتن قابل پیش‌بینی نیست، اما با رکورد‌هایی که در این ماده زده شد و رکورد‌هایی که من دارم می‌توانستم جزء نفرات برتر قرار بگیرم که فدراسیون مثل آب خوردن از انجام این کار صرف نظر کرد. بار‌ها فدراسیون اعلام کرد که کسانی را اعزام می‌کند که شانس رقابت در جاکارتا داشته باشند، اما شاهد این هستیم که در طول برگزاری رقابت‌های دوومیدانی هیچ کدام از ورزشکاران ما نتوانسته اند با وجود هزینه‌های هنگفت و برگزاری اردو‌های داخلی و خارجی به رکورد‌های شخصی خودشان نزدیک شوند. امیدوارم وزیر ورزش و جوانان هر چه زودتر به این موضوع ورود کند و کیهانی را به دلیل این نتایج ضعیف مورد بازخواست قرار دهد.

انتهای پیام/