به گزارش پارس نیوز، چینی ها که سالها به دنبال ورود ووشو به المپیک بودند، اولین گام را محکم برداشته و در بازیهای آسیایی ۱۹۹۰ که خود در پکن میزبان بودند، این رشته را وارد این رویداد مهم قاره ای کرده و در ادوار بعد این رشته به عنوان یک ورزش جذاب در این بازیها ماندگار شد. 

ایران برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در بازیهای آسیایی شرکت کرده  و ثمره ۵ دوره حضور ووشوکاران ایران در این بازیها کسب ۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز بوده است. در این بین محسن محمدسیفی که در رقابتهای پیش رو سومین حضور خود در این بازیها را را تجربه می کند، با دو طلا پرافتخارترین ووشوکار کشورمان در این رویداد مهم است. ضمن اینکه حسین اوجاقی سرمربی فعلی تیم ملی کشورمان با یک طلا و یک نقره در رتبه بعدی قرار دارد.

تیم ملی ووشو کشورمان در اولین حضور خود در این رقابتهای پراهمیت موفق به کسب یک نشان نقره شد. حسین اوجاقی این مدال را برای تیم کشورمان کسب کرد. چهار سال بعد و در بازیهای ۲۰۰۲ بوسان با وجود تغییر اوزان، حسین با کم کردن کیلوهای زیادی از وزن خود دوباره به این بازیها رفت و این بار با قدرت همه رقبا را شکست داد و طلا گرفت. محمد آقایی نیز نقره گرفت.

ووشو ایران در سومین حضور خود توفیقی در کسب مدال طلا نداشت و توسط علیرضا صحرانشین به یک نشان نقره دست یافت. جلیل عطایی و خسرو مینو نیز دو مدال برنز کسب کردند. 

اوج کار ووشوکاران ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو بود جایی که تیم اعزامی ایران موفق به کسب ۶ مدال طلا و برنز شد. محسن محمدسیفی، حمیدرضا قلی پور و خدیجه آزادپور سه مدال طلا، سجاد عباسی، احسان پیغمبری و الهه منصوریان نیز سه مدال برنز برای کاروان ورزشی کشورمان دست آوردند. 

سیفی مدال طلای خود را در بازیهای ۲۰۱۴ اینچئون نیز کسب کرد تا با دو نقره حمیدرضا لادور و الهه منصوریان  پرونده تیم اعزامی کشورمان در این بازیها بسته شود.

تیم اعزامی کشورمان عصر دوشنبه برای حضور در هجدهمین دوره بازیها با ترکیب الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، هانیه رجبی، زهرا کیانی، فاطمه حیدری، رضا سبحانی، عرفان آهنگریان، فرود ظفری و محسن محمدسیفی راهی جاکارتا شد. 

بر اساس برنامه اعلام شده رقابت های ووشوی در این دوره از بازیها ۲۸ مردادماه در جاکارتا آغاز پنج روز ادامه خواهد داشت.