به گزارش پارس نیوز، اولین روز از سومین دوره رقابتهای قهرمانی پاورلیفتینگ دانشجویان جهان در حالی در چک دنبال شد که ایران در این روز توسط یزدانی صاحب اولین مدال جهانی خود در این رشته در بخش دانشگاهی گردید.

 نوید یزدانی ورزشکار دسته ۷۴ کیلوگرم در رقابتی نزدیک وتنگاتنگ با رقبای خود موفق شد اولین مدال رشته ورزشی  پاورلیفتینگ دانشجویان را در اولین حضور نماینده پاورلیفتینگ کشورمان در این رقابتها کسب کند.

یزدانی در حرکت اسکات با ثبت وزنه ۱۸۷/۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد. وی در حرکت پرس توانست با ثبت وزنه های به ترتیب ۱۴۵در حرکت اول ،۱۵۲/۵در حرکت دوم و با ثبت وزنه ۱۵۵ در حرکت سوم مقام دوم را از آن خود کند و مدال نقره جهان را بدست بیاورد. 

یزدانی با مهار وزنه  ۲۵۰ کیلو در حرکت اول توانست با ثبت رکورد مجموع ۵۹۲/۵ تایک قدمی مدال مجموع نیز پیش رفت ولی نتوانست عنوانی بهتر از پنجمی بدست آورد.

امروز و در دومین روز مسابقات در دسته ۸۳ کیلو گرم محمد ریسی نماینده تیم پیام‌نور در این رقابتهاست. 

لازم به توضیح است سومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ دانشجویان جهان ازتاریخ ۱۷ الی ۲۳ تیرماه به میزبانی پلزن کشور چک در حال برگزاری است که تیم پاورلیفتینگ دانشگاه پیام نور به نمایندگی از کشورمان در این دوره از مسابقات حضوردارد.