به گزارش پارس نیوز، فدراسیون دوومیدانی یکی از 30 فدراسیون کشورمان است که طی ماه‌های گذشته ورزشکارانش را آماده حضور در بازی‌های آسیایی 2018 کرده است؛ بازی‌هایی که کاروان ایران امید زیادی به تکرار موفقیت دوره گذشته و کسب جایگاهی مطلوب در آن دارند.

* یک طلا و یک نقره، حاصل تلاش دوومیدانی‌کاران در 2014 اینچئون
کاروان دوومیدانی ایران در دوره قبلی بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر اینچئون حضور داشت و موفق شد به اندازه یک طلا و یک نقره در مدال‌‌آوری کاروان کشورمان نقش‌آفرینی کند.

چهار سال قبل 16 مرد و 3 زن، لیست 19 نفره کاروان دوومیدانی ایران را تشکیل دادند که اسامی آنها به شرح زیر است:
* حسن تفتیان-دوهای 100 و 200 متر
* رضا قاسمی-دوی 100 متر
* محمدحسین ابارقی-دوی 200 متر
* مهدی زمانی-عضو تیم 4 در 400 متر امدادی
* احسان طهماسبی-عضو تیم 4 در 400 متر امدادی
* سجادی هاشمی-عضو تیم 4 در 400 متر امدادی
* هادی رحیمی-عضو تیم 4 در 400 متر امدادی
* کیوان قنبرزاده-پرش ارتفاع
*محمدرضا وظیفه‌دوست-عضو تیم 4 در 400 متر امدادی
*محمد ارزنده-پرش طول
*امین نیک فر-پرتاب وزنه
*احسان حدادی-پرتاب دیسک
*محمد صمیمی-پرتاب دیسک
*کاوه موسوی-پرتاب چکش
*رضا مقدم-پرتاب چکش
*هادی سپهرزاده-دهگانه
*مریم طوسی-دوهای 100 و 200 متر
*لیلا رجبی-پرتاب وزنه
*سپیده توکلی-هفت‌گانه

از بین این نفرات، احسان حدادی با رکورد 65.11 متر به مدال طلا دست یافت و لیلا رجبی نیز با رکورد 17.80 متر صاحب مدال نقره شد.

* اعزام کمتر برای 2018 جاکارتا
یکی از هدف‌گذاری‌های مسئولان کاروان ایران در بازی‌های 2018 جاکارتا، اعزام نفراتی است که شانس خوبی برای کسب مدال دارند. در واقع در بیشتر رشته‌ها، کسب مدال در اولویت است تا در نهایت جایگاه ایران نسبت به دوره قبلی بهتر شود. بر همین اساس نیز تعداد دوومیدانی‌کاران کمتری نسبت به دوره قبلی اعزام می‌شوند. طبق تصمیمات گرفته شده، حداقل 9 و حداکثر 12 دوومیدانی‌کار در کاروان ایران حضور خواهند داشت.

* پیش‌بینی هت‌تریک مدال
یکی از سوالاتی که همواره در زمان اعزام رشته‌های ورزشی به تورنمنت‌های مختلف از مسئولان پرسیده می‌شود، پیش‌بینی آنها از تعداد مدال‌های کسب شده است. فدراسیون دوومیدانی نیز از این قاعده مستثنی نبود و مسئولانش اعلام کردند که این رشته می‌تواند 3 مدال در بازی‌های آسیایی کسب کند. رنگ این مدال‌ها به طور واضح عنوان نشد، اما گفته می‌شود فدراسیون امیدوار است که ورزشکارانش یک طلا، یک نقره و یک برنز به دست بیاورند و عملکرد بهتری نسبت به دوره قبلی ثبت کنند. احسان حدادی، حسن تفتیان، علی ثمری از جمله ورزشکارانی هستند که با توجه به موفقیت‌های آنها در سال‌های اخیر، امید زیادی برای مدال‌آوری‌شان وجود دارد.

* در انتظار تکمیل چهارگانه حدادی
باتجربه‌ترین عضو تیم دوومیدانی و حتی باتجربه‌ترین و قدیمی‌ترین عضو کاروان ایران، احسان حدادی است. نایب قهرمان المپیک 2012 لندن امسال در 33 سالگی قصد دارد چهارمین قهرمانی‌اش در بازی‌های آسیایی را جشن بگیرد. احسان در 2006 دوحه، 2010 گوانگژو و 2014 اینچئون سه مدال طلا بر گردن آویخت و با شرایطی که این روزها در اردوی خارج از کشور دارد، بسیار امیدوار است که این موفقیت‌ها را در جاکارتا نیز تکرار کند.