به گزارش پارس نیوز، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور به میزبان کشور اندونزی و در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ برگزار خواهد شد و کاروان ایران نیز با نزدیک به 600 نفر از جمله 400 ورزشکار اعزام می‌شود.

یکی از رشته‌های حاضر در کاروان ایران، تنیس روی میز است؛ رشته‌ای که با توجه به حضور پینگ پنگ‌بازان چینی، ژاپنی و دیگر قدرت‌های بزرگ جهان تقریباً هیچ شانسی برای کسب مدال ندارد، اما به دنبال تداوم روند رو به رشد خود و کسب نتایجی بهتر نسبت به دوره گذشته است.

* افزایش 3 برابری پینگ‌پنگ‌بازان اعزامی به بازی‌های آسیایی
تنیس روی میز تقریباً با همه توان در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند. با توجه به برگزاری مسابقات این رشته به صورت تیمی، در هر کدام از دو بخش مردان و بانوان 4 ورزشکار اعزام می‌شوند که اسامی آنها به شرح زیر است:

- بخش مردان: نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی، امین احمدیان
- بخش بانوان: ندا شهسواری، مریم صامت، مهشید اشتری، صبا صفری

این در حالی است که در دوره قبلی این بازی‌ها در سال 2014 فقط سه پینگ‌پنگ‌باز به نام‌های نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و ندا شهسواری در اینچئون حضور داشتند.

* به امید بهبود نتایج دوره قبل
همان طور که عنوان شد، در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون فقط سه پینگ‌پنگ‌باز از ایران حضور داشتند که نتایج آنها خوب نبود. این نتایج به شرح زیر است:

نوشاد عالمیان: دور اول استراحت/ دور دوم برتری 4 بر صفر مقابل نماینده پاکستان/ دور سوم شکست 4 بر یک مقابل میزوتانی از ژاپن
افشین نوروزی: دور اول استراحت/ دور دوم برد 4 بر یک مقابل بازیکنی از یمن/ دور سوم شکست 4 بر یک برابر نیوا کوکی از ژاپن
ندا شهسواری: دور اول استراحت/ دور دوم شکست 4 بر صفر مقابل لی هو چینگ از هنگ‌کنگ
تیم دو نفره عالمیان و نوروزی: دور اول استراحت/ دور دوم برتری 3 بر صفر مقابل تیم قطر/ دور سوم شکست 3 بر صفر برابر تیم چین

* بازی‌های آسیایی یا مسابقات جهانی؟!
تنیس روی میز یکی از رشته‌هایی است که مسابقات آن در سطح آسیا تفاوت چندانی با رقابت‌های جهانی ندارد، چرا که مدعیان اصلی این رشته همگی از قاره کهن هستند. چین، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، هنگ‌کنگ و حتی هند از جمله کشورهای مدعی در تنیس روی میز محسوب می‌شوند که حضور آنها باعث می‌شود شانس ملی‌پوشان ایران برای کسب مدال تقریباً به صفر برسد.

* برگزاری مسابقات تیمی و انفرادی/ حذف رقابت‌های دونفره
با توجه به هماهنگی نزدیک برادران عالمیان، مسئولان فدراسیون بسیار امیدوار بودند که آنها در بخش دو نفره بتوانند رقابت نزدیک با حریفان داشته باشند، اما حذف دوبل از برنامه بازی‌های آسیایی، امیدها را بسیار کمرنگ کرد. در این دوره از بازی‌ها قرار است مسابقات انفرادی و تیمی 3 نفره برگزار شود. نوشاد و نیما طی ماه‌ها و سال‌های اخیر پیشرفت محسوسی داشته‌ و نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده‌اند، بنابراین می‌توان شاهد اعاده حیثیت آنها و رقابت نزدیک‌شان با بزرگان این رشته باشیم.

* قضاوت دو ایرانی در بازی‌های آسیایی
علاوه بر بازیکنان تنیس روی میز، دو نماینده داوری این رشته هم به جاکارتا می‌روند. حمید رضا صباغیان با سابقه قضاوت در چند دوره مسابقات جهانی و المپیک 2012 لندن و سیمین رضایی با سابقه چند دوره قضاوت در مسابقات جهانی و آسیایی و از جمله قضاوت بازی فینال انفرادی مسابقات جهانی 2017 دوسلدورف، در بازی‌های آسیایی حضور خواهند یافت.