به گزارش پارس نیوز، 

سازمان لیگ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران در لغو برگزاری دیدار سوپر جام، تصمیم گیری کرد تا با اعلام نتیجه 3_0 به سود پرسپولیس، سرخ های تهران را به عنوان قهرمان این دوره از رقابت ها معرفی نماید.

 

استقلال تهران اما سریعا پس از این حکم مدعی شد که هیچگونه درخواست رسمی مبنی بر لغو این دیدار را نداده است و سازمان لیگ سر از خود  چنین تصمیمی را گرفته است! واکنشی که خیلی حقیقی به نظر نمی رسید، چرا که در تمامی رسانه ها مصاحبه های مسئولین استقلال مبنی بر لغو این دیدار منتشر شده بود.

استقلالی ها هنگامی که متوجه شدند چنین ادعایی به کمکشان نمی آید، روی به بازبینی قانون آوردند تا با پیدا کردن برخی موارد ابهام زا، علیه سازمان لیگ موضع بگیرند؛ یکی از گزینه های مطرح شده از سوی استقلالی ها عدم صلاحیت سازمان لیگ در اعلام رای علیه باشگاه ها است، چرا که طبق ماده 56 مقررات انضباطی فیفا و ماده 61 مقررات انضباطی ایران سازمان لیگ به هیچ عنوان صلاحیت اعلام رای را ندارد و در این حوزه مرجع نیست و تنها کمیته انضباطی می تواند اظهار نظر کند.

این تمام ماجرا نیست! چرا که آبی های تهران حتی قوانین فیفا را هم به میان آوردند تا با مطرح کردن قوانین اعلام نتیجه 3_0 به سود حریف و شرایط آن باز هم این تصمیم سازمان لیگ را غیر قانونی تلقی کنند؛ فیفا در قوانین بلند بالای خود که به صورت خلاصه در رسانه ها منتشر شده است، تنها در شرایطی نتیجه بازی را از پیش 3_0 به سود یکی از دو تیم اعلام خواهد کرد که یکی از تیم های حاضر در این رقابت، از تحویل برگه گزارش بازی خود داری کند؛ یا پیش از آغاز بازی ؛ در حین انجام بازی، و یا پیش از پایان بازی  زمین را ترک کند که استقلالی ها با استناد به این مسئله حق خود را پایمال شده دانست.

با توجه به این موارد مطرح شده باید منتظر ماند و دید که واکنش سازمان لیگ به این ماجرا ها چیست! چرا که گویا قوانین اجرا نشده از سوی سازمان لیگ حقیقی می باشد؛ آیا دیدار سوپر جام برگزار خواهد شد؟ این سوال اصلی همه ماست!

انتهای پیام/