به گزارش پارس نیوز، 

سعید فتاحی در پایان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر گفت: شما بگویید قرعه‌کشی چطور بود. برگزاری مراسم‌های اختتامیه لیگ و قرعه‌کشی عملکرد خوبی دارد و این برنامه‌ها در سطح بالایی برگزار می‌شود و کمتر از برنامه‌هایی که در لیگ‌های بزرگ است نیست.

وی افزود: من از اینکه کمی مراسم دیر شروع شد ناراحت بودم اما چون عزیزان در حال صرف شام بودند این اتفاق افتاد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه چرا قرعه‌کشی زود برگزار شد، تصریح کرد: ما به همه این مسئله را اعلام کردیم و گفتیم نهم یا دهم برای اینکه تیم‌ها زودتر حریفان خود را بشناسند قرعه‌کشی برگزار می‌شود. این اتفاق هم افتاد اما برای باشگاه‌ها قرعه‌کشی زودتر برگزار شد. الان همه برنامه مشخص است و حتی ما تاریخ دربی را اعلام کردیم که در پنجم یا ششم مهر برگزار می‌شود. حتی ما می‌توانستیم روز دقیق را بگوییم اما احتمال دادیم شاید یک روز این طرف یا آن طرف شود. ما این کار را به احترام خود باشگاه‌ها کردیم تا تیم‌ها برای بازی تدارکاتی دچار مشکل نشوند و با حریفی بازی نکنند و هفته بعد متوجه شوند باید بازی اول لیگ را باید مقابل آنها برگزار کنند. ما جلسه هماهنگی برای برنامه مسابقات برگزار کردیم اما اکثر مربیان غایب بودند آنها دیگر نباید گله‌ای داشته باشند از وینفرد شفر تشکر می‌کنم اما برانکو اگر نیامده حداقل نماینده خود را به این نشست می‌فرستاد. امسال برنامه لیگ بسیار فشرده است چرا که در پایان مسابقات ماه رمضان در پیش است و بازی‌های فیفادی هم وجود دارد چهار نماینده ایران در آسیا کار بسیار سختی در پیش دارند در مسابقات دیگر نباید گلایه‌‌ای داشته باشند خود شما خبرنگاران هم در این مسئله اولین سؤال را می‌پرسید و از مربیان به خاطر باخت در مورد برنامه لیگ سؤال می‌کنید. ما از مربیان دعوت کردیم به نشست بیایند ولی آنها خودشان اهمیتی به این موضوع ندادند.

وی در مورد بحث میزبانی مسابقات به صورت ۹۰درصد در مقابل ۱۰ درصد تیم میهمان و اینکه قرار است این اتفاق در دربی هم رخ دهد، گفت: باید بستر را برای انجام این کار به وجود بیاوریم برای این کار حتماً باید بلیت‌فروشی الکترونیکی لحاظ شود جایگاه‌ها مشخص شود و از لحاظ امنیتی هم بررسی صورت بگیرد. هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ملزم به فروش بلیت الکترونیکی هستند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه برخی‌ها به شرایط میزبانی و میهمان انتقاد داشتند، بیان داشت: همه چیز را نوشته‌ایم و به صورت دقیق بیان کرده‌ایم برنامه‌ دقیق هم در سایت سازمان لیگ منتشر می‌شود این موضوع مشکلی ندارد.

وی در مورد اعتراض نماینده پرسپولیس به عدم درج ستاره روی لوگوی این تیم در مراسم قرعه‌کشی عنوان کرد: استقلال دو ستاره روی لوگوی خود ثبت کرده که به خاطر قهرمانی در آسیا است و در همه جا عرف است. بحث زدن ستاره‌ در کشورهای اروپایی بعد از کسب ۱۰ قهرمانی، یا سه قهرمانی مطرح می‌شود که ما در ایران چنین چیزی نداشتیم باید این مسئله را بررسی کنیم که ببینیم چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. مثلاً ما اعلام کردیم اگر پرسپولیس امسال سومین قهرمانی خود را کسب کند چون سه جام کسب کرده این جام به پرسپولیس اختصاص می‌یابد و برای نوزدهمین دوره لیگ برتر جام دیگری طراحی می‌شود.

انتهای پیام/