به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال از ساعت 23:40 در شهر سن‌خوان آرژانتین به مصاف کانادا رفت و با نتیجه 3 بر یک بازی را به حریف خود واگذار کرد. به این ترتیب کانادایی‌ها هفته دوم را با کسب سه پیروزی به پایان رساندند.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور و مهدی مرندی استفاده کرد. قضاوت این مسابقه برعهده بریان چارلز از ترینیدادوتوباگو و جاسمر پرز از پرتوریکو بود.

ست نخست؛ 25 بر 23 به سود کانادا

در شروع مسابقه تیم‌ها قدم به قدم پیش رفتند، اما کانادایی‌ها خیلی زود توانستند اختلافی با ایران ایجاد کنند تا در امتیاز 8 بر 6 به سود کانادا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. ناهماهنگی و بی‌نظمی در تیم ایران حرف اول را می‌زد و همین امر موجب شد تا در امتیاز 13 بر 9 به سود کانادا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. برتری شاگردان آنتیگا ادامه داشت تا اینکه تیم‌ها در امتیاز 16 بر 12 به نفع کانادا به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که نتیجه بازی 20 بر 15 شد بازهم کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. قائمی و سال افزون در ادامه ست به ترتیب جایگزین میرزاجانپور و معروف شدند. همچنین حضرت‌پور بجای مرندی وارد زمین شد. این تغییرات در تیم ایران موثر بود و نتیجه بازی به 23 بر 21 تغییر کرد تا آنتیگا درخواست وقت استراحت کند. در ادامه بازی و در پایان یک رالی تماشایی تیم ایران امتیاز 22 را هم به دست آورد تا بازهم کادر فنی کانادا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود کانادا خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ 25 بر 22 به سود کانادا

در شروع ست دوم حضرت‌پور از ابتدا بجای مرندی در ترکیب اصلی قرار گرفت و در همان شروع این ست عملکرد خوبی داشت.  ایران در این ست توانست اختلاف 3 امتیازی هم با حریف ایجاد کند، اما در نهایت در امتیاز 8 بر 7 به سود کانادا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. بازیکنان ایران بعد از اینکه از حریف عقب می‌افتادند کاملاً بی‌روحیه و بدون جنگندگی کار را دنبال کردند تا اینکه در امتیاز 16 بر 14 به سود کانادا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. حرکات نمایشی و خاص ستاره‌های ایران در این ست خروجی مثبتی نداشت و در مقابل کانادایی‌ها با حفظ نظم توانستند به پیروزی برسند. این ست هم در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود کانادا خاتمه پیدا کرد. 

ست سوم؛ 25 بر 21 به سود ایران

کولاکوویچ برخلاف بازی گذشته در ست سوم از جوانان استفاده نکرد و ترجیح داد همچنان به ستاره‌های تیمش فرصت بدهد. در امتیاز 5 بر 2 به سود کانادا مرتضی شریفی جایگزین مجتبی میرزاجانپور شد. در امتیاز 6 بر 2 هم کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه تیم‌ها زمانی که وقت استراحت فنی اول رفتند که نتیجه بازی 8 بر 2 به سود کانادا بود. در ادامه کار روند بازی به خوبی به نفع ایران چرخید. شاگردان کولاکوویچ توانستند نتیجه بازی 16 بر 13 به سود خود کنند تا برای اولین بار در طول این بازی تیم‌ها با برتری ایران به وقت استراحت فنی بروند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد.

ست چهارم؛ 25 بر 21 به سود کانادا

ترکیب تیم ایران برای شروع ست چهارم تغییری نکرد و شاگردان کولاکوویچ توانستند این ست را هم با برتری آغاز کنند. تیم‌ها در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه کانادایی ها اجازه درخشش به بازیکنان ایران ندادند و در امتیاز 16 بر 15 به سود کانادا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. کانادایی‌ها برتری خود را با چنگ و دندان حفظ کردند تا اینکه در امتیاز 23 بر 20 به سود کانادا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود شاگردان آنتیگا خاتمه پیدا کرد تا چهارمین شکست تیم ایران در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ثبت شود.

کانادا سال گذشته عنوان سوم مسابقات لیگ جهانی والیبال را به دست آورد. این تیم در هفته اول مسابقات شروع غافلگیر کننده‌ای داشت و تنها یک برد در سه مسابقه خود کسب کرد، اما شاگردان آنتیگا در هفته دوم به فرم خوب خود بازگشتند و در دیدار اول ایتالیا و در دیدار دوم آرژانتین میزبان را شکست دادند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها برابر فرانسه و ژاپن نتیجه را واگذار کرد و استرالیا را هم شکست داد. در هفته دوم هم دو شکست برابر آرژانتین و ایتالیا در کارنامه شاگردان کولاوویچ ثبت شد.

ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با تیم‌های روسیه، برزیل و چین روبرو خواهد شد که برنامه آن به شرح زیر است:

جمعه ١٨ خرداد، ساعت ١٦

ایران - چین

شنبه ١٩ خرداد، ساعت ١٦

ایران - برزیل

یکشنبه٢٠ خرداد، ساعت ١٨:٣٠

ایران - روسیه

انتهای پیام/