به گزارش پارس نیوز، 

سمت های حساس مربی، سرمربی و سرپرست تیم های ملی از جمله مواردی که معمولا نهادهای ناظر در وزارت ورزش و جوانان و البته نهادهای نظارتی و مراجع کلیدی خاص، معمولا روی سلامت و صحت عمل فرد منتخب نظر دارند.

در این اوضاع و احوال از یکی از تیم های پایه فدراسیون بسکتبال خبر رسیده، آقای سرپرست تیم بدون دغدغه هر از چند ماه با ترک وطن به منظور تایید گرین کارت اقامت خود راهی ینگه دنیا می شود و بعد هم به سلامتی و هیچ دغدغه ای فارغ البال به سرکار برمی گردد و هدایت و سرپرستی تیم فوق را بر عهده می گیرد!

 

البته امورات شخصی افراد حیطه شخصی و خصوصی افراد است و ورود به آن هرگز پذیرفتنی نیست و با اخلاقیات تضاد دارد اما وقتی پای تیم ملی ایران وسط باشد و این حیطه شخصی منافع ملی را تحت الشعاع قرار بدهد، آنگاه باید با آن برخورد کرد. اینکه تیم ملی این کشور به محله برو و بیا بدل شده و رانت عجیبی که برای یک شخص خاص ایجاد می شود، محل سئوال و ابهام است.

از سوی دیگر نهادهای نظارتی همیشه نسبت به حضور افراد دوتابعیتی در فدراسیون ها و تیم های ورزشی حساسیت خاصی داشته و نسبت به تبعات حضور این افراد در بدنه ورزش هشدار اکید داده اند و همین هشدارها سبب خداحافظی چند مدیر برجسته و قدیمی ورزش از چرخه مدیریتی شده اما سرپرست تیم فوق کماکان بدون هیچ مشکل خاصی به فعالیت خود ادامه می دهد و البته بین ایران و آمریکا در حال رفت و آمد است.

همین ماجرا سبب شده ابهامات بسیاری بوجود آید و سئوال اینجاست چرا این همه چهره های خوشنام، کاردان و فعال در بسکتبال کشور چرا مورد توجه و نگاه فدراسیون برای انتخاب جایگاه حساس سرپرست و سرمربیگری در بخش تیم های ملی قرار نمی گیرد؟ فدراسیونی که در بدو دوران جدیدش با رئیس جدید خود استفاده حداکثری از همه سرمایه ها و نیروها را به عنوان شعار خود مطرح کرد و به اندازه کافی نیروی انسانی متعهد و متخصص در اختیار دارد تا بتواند در بدنه تیم های ملی استفاده کند.

نکته وقتی جالب تر می شود که در یک دوره از بازیهای انتخابی قهرمانی آسیا، آقای سرپرست تیم را به امان خدا گذاشت و با اجازه فدراسیون راهی به سفر دور رفت و سرپرست موقت برای تیم انتخاب شد تا ایشان بعد از فارغ شدن از سیاحت و امور شخصی بازگردد و دوباره روی نیمکت بنشیند.

به نظر می رسد که بهتر است فدراسیون بسکتبال برای جلوگیری از وجود هر گونه شائبه در این خصوص، در این زمینه تصمیم جدیدی اتخاذ کند و یا دلیل قانع کننده ای برای استفاده از یک فرد خاص در پست سرپرستی یکی از تیم های ملی را داشته باشد.

انتهای پیام/