به گزارش پارس نیوز، 

تقابل دو تیم ایرانی ذوب آهن و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی جالب توجه است. شاید یکی از نکات مثبت این بازی، صعود حداقل یک تیم ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی است.استقلال بعد ازفتح  جام قهرمانی رقابت‌های حذفی به اصفهان می‌رود تا در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف ذوب آهن برود. آبی پوشان به عنوان صدرنشین گروه مرگ به مرحله یک هشتم صعود کردند و در بهترین شرایط خود قرار دارند. آبی پوشان تهرانی به دلیل فتح جام از نظر روحی و روانی هم در وضعیتی مطلوب هستند  اما از نظر بدنی شاید خسته باشند. شاگردان شفر کمتر از ذوب آهن استراحت کرده‌اند و بازی پرفشاری را هم مقابل خونه به خونه در خرمشهر برگزار کردند.

ذوب آهن به سختی از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کرد و امتیازاتش نسبت به سایر تیم‌های صعود کننده کمتر بود. با این حال سبزپوشان اصفهانی با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی روحیه‌ای شکست ناپذیری پیدا کرده اند و در لیگ برتر به عنوان نایب قهرمانی رسیدند در حالیکه در دور برگشت لیگ حتی از پرسپولیس قهرمان هم بیشتر امتیاز گرفتند.

نبرد استقلال و ذوب آهن در زمین فوتبال همیشه جذاب بوده و اکنون که این مسابقه حکم مرگ و زندگی برای هر دو تیم دارد جذابیت و حساسیتش دو چندان می‌شود. در بازی برگشت دو تیم در دور برگشت ذوب آهن ۲ بر یک استقلال را شکست داد. این پیروزی برای ذوب آهن در دقیقه ۹۱ به دست آمد و بعد از بازی شفر تیم ذوب آهن را به بازی « بزن زیرش » متهم کرد! حرفی که باعث جدل رسانه‌ای بین دو تیم شد. اکنون شفر قراردادش را دو ساله با استقلال تمدید کرده و خیالش راحت است اما هواداران از او در این مسابقه سخت برد می‌خواهند. 

باشگاه ذوب آهن اعلام کرده از حق میزبانی خود استفاده می‌کند و فقط ۱۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را به هواداران استقلال می‌دهد و بقیه سکوها در اختیار تماشاگران ذوبی قرار دارد.

تقابل شفر که نزد هواداران استقلال بسیار محبوب شده با امیر قلعه نویی سرمربی اسبق استقلال دیدنی خواهد بود. نبردی تاکتیکی و شطرنج‌گونه در ابعاد بین‌المللی و لیگ قهرمانان آسیا که تمام فوتبال آسیا قطعا به آن توجه می‌کنند. یکطرف استقلال با دو قهرمانی در آسیا ست و طرف دیگر ذوب آهن که سابقه نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

تیام مهاجم گلزن و ششدانگ استقلال در این بازی به دلیل مصدومیت غایب است که می‌تواند ضایعه‌ای برای آبی پوشان محسوب شود. تیام هم گل قهرمانی استقلال در فینال جام حذفی را زد هم گل‌های حساسی برای آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا زده است. با این حال در غیاب این مروارید سیاه استقلال، خط حمله آبی‌پوشان بازهم می‌تواند خطرناک و زهردار باشد.

اعلام زمان مسابقه و  اسامی داوران:

سه شنبه ساعت ۱۹:۱۵

داور وسط: آیدا جامپی از ژاپن

 کمک اول: ریو هیراما از ژاپن

 کمک دوم: جئورج لاریندس از استرالیا

 داور چهارم: چاریمورات کربانوف از ترکمنستان

 ناظر داوری: نانگ فات جامه از هنگ کنگ

 نماینده آسیا : جاسوار آمارو از سری لانکا

انتهای پیام/