به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از مهر ، تیم ملی بسکتبال اردوهای تمرینی خود برایحضور در مسابقات انتخابی جام جهانی و بازی های آسیایی را از 4 اردیبهشت ماه آغاز می کند.

رقابت های انتخابی جام جهانی 2019 چین تیرماه با برگزاری دیدارهای پنجره سوم پیگیری می شود. در چارچوب این مرحله از مسابقات، تیم ملی بسکتبال ایران باید با قطر (۸ تیرماه - دوحه) و قزاقستان (۱۱ تیرماه - تهران) دیدار داشته باشد. البته ملی پوشان بسکتبال ایران در گروه D رقابت های انتخابی جام جهانی با یک باخت و سه برد، صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده است اما نتیجه گیری در این دو دیدار نیز برای آنها مهم و تعیین کننده است بخصوص که بعد از این بازی ها، باید در رقابتهای آسیایی شرکت کنند.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 28 مردادماه به میزبانی اندونزی و در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ آغاز شده و تا 11 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

تیم ملی بسکتبال برای حضور در این دو رویداد مهم از 4 اردیبهشت ماه وارد اردوی آماده سازی می شود. این تیم تا زمان این رقابت ها، در اردوهای تمرینی مختلفی شرکت کرده و دیدارهایی را هم با تیم هایی از آسیا و دیگر قاره ها برگزار می کند.

مسعود قاسمی مدیر تیم های ملی بسکتبال و سرپرست تیم ملی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه اردوی آماده سازی تیم ملی از 4 اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: جدول آماده سازی تیم ملی تا زمان بازی های آسیایی که یکی از دو رویداد مهم نیمه نخست سال جاری است، تقریبا نهایی شده است. بر اساس این جدول آماده سازی به دنبال آماده سازی هر چه بهتر ملی پوشان هستیم به گونه ای که بتوانند حضوری پرقدرت تر از همیشه در این دوره بازی های آسیایی داشته باشند و به فینال و مدال طلا برسند. با تدارکات موردنظر و کادر فنی و بازیکنانی خوبی که در اختیار داریم، این مهم را دنبال می کنیم.

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای حضور تیم ملی بسکتبال در رقابت های پیش رو اشاره کرد و گفت: تیم ملی بسکتبال طبق برنامه اولیه، از چهارم اردیبهشت ماه تمرینات خود را زیر نظر مهران شاهین‌طبع آغاز می‌کند. برای آغاز اردوها حدود ۲۳-۲۲ بازیکن دعوت می‌شوند که احتمالاً امروز معرفی خواهند شد.

آغاز اردوی برون مرزی در چین
قاسمی با بیان اینکه مرحله نخست تمرینات تیم ملی بسکتبال تا 11 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: بعد از آن اردونشینان مجدد به اردو بازمی‌گردند و پس از چند روز تمرین، به کشور چین می‌روند تا برگزارکننده دیدارهای پیش‌بینی شده در این کشور باشند. چینی‌ها در این بازه‌ی زمانی و در دو شهر، میزبان تورنمنتی به نام «سینو» هستند که در دو شهر برگزار می‌شود؛ در قالب این تورنمنت، تیم ملی ایران دیدارهایی برگزار خواهد کرد.

به گفته مدیر تیم‌های ملی بسکتبال، تیم ملی بعد از شرکت در تورنمنت‌های چین، تمرینات خود را در تهران پیگیری می‌کند و سپس راهی ترکیه می‌شود.

حضور در کمپ تمرینی ترکیه
وی با بیان اینکه حضور در ترکیه در فاصله زمانی 25 تا 31 خردادماه انجام می شود، خاطرنشان کرد: قرار است بازیکنان اعزامی به ترکیه ضمن حضور در کمپ تمرینی این کشور، دیدارهای تدارکاتی با چند تیم انجام دهند. طبق برنامه اعلام شده از سوی ترکیه، همزمان با حضور ایران، چند تیم خارجی هم در کمپ این کشور حضور دارند.

حضور در پنجره انتخابی سوم جام جهانی
بنابر اعلام مسعود قاسمی، تیم ملی بسکتبال بعد از شرکت در کمپ تمرینی ترکیه، باید در پنجره سوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی شرکت کند. در این مرحله از رقابت‌ها تیم ملی ایران هشتم تیرماه در دوحه به مصاف قطر می‌رود و یازدهم تیرماه هم میزبان قزاقستان است. ملی‌پوشان بسکتبال بعد از این دو دیدار، تمرینات آماده‌سازی خود را تا زمان حضور در بازی‌های آسیایی پیگیری می‌کنند.

اطلس اسپورت؛ آخرین اعزام پیش از بازی های آسیایی
قاسمی با بیان اینکه «اطلس اسپورت» عنوان تورنمنت دیگری است که به میزبانی چین برگزار می‌شود و از تیم ملی بسکتبال نیز برای حضور در آن دعوت شده است، تصریح کرد: لیتوانی، لهستان و آمریکا از جمله تیم‌هایی هستند که در این رقابت‌ها نماینده دارند. اطلس اسپورت تورنمنتی معتبر است که همه ساله در چین برگزار می‌شود و ایران نیز سابقه حضور در آن را دارد. این رقابت‌ها در دو گروه برگزار می‌شود و شرکت در آن، روی روند آماده‌سازی تیم ملی ایران تأثیر زیادی خواهد داشت.

برنامه پیش بینی شده برای حضور در تورنمنت ویلیام جونز چین تایپه
سرپرست تیم ملی بسکتبال با اشاره به اینکه تقریباً همزمان با رقابت‌های اطلس ‌اسپورت، چین تایپه نیز میزبان تورنمنت ویلیام جونز است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است تیم آبی ایران (تیم زیر 22 سال) در این تورنمنت شرکت داشته باشد، اما احتمالاً دو، سه بازیکن از ترکیب تیم ملی بزرگسالان نیز همراه با این تیم راهی چین تایپه خواهد شد. به هر حال جوانان ما نیاز دارند با حضور در چنین تورنمنت‌هایی کسب تجربه کنند. اما برای اینکه بتوانند از حضور خود بیشترین استفاده را ببرند، تصمیم به این کار (اعزام بازیکنان بزرگسالان) گرفته‌اند.

میزبانی از اروپایی ها در تهران
مدیر تیم‌های ملی بسکتبال تأکید کرد: به دنبال این هستیم بعد از اعزام تیم ملی به تورنمنت اطلس اسپورت و پیش از حضور در بازی‌های آسیایی، شرایط برگزاری یکی، دو دیدار تدارکاتی با یک تیم اروپایی مهیا شود. تیم‌هایی مانند صربستان و لیتوانی، گزینه‌های ما برای این دیدار هستند. به دنبال این هستیم تا در تهران میزبان این تیم ها باشیم.

مسعود قاسمی در پایان تاکید کرد: فکر می کنم برنامه های تدارکاتی پیش بینی شده برای آماده سازی تیم ملی کافی باشد. امیدوارم با این برنامه بهترین نتیجه ممکن را در جاکارتا بگیریم.