به گزارش پارس نیوز، 

کشتی ایران اواخر هفته جاری یکی از مهمترین رویدادهای داخلی خود را در تهران پشت سر خواهد گذاشت. رویدادی که طی آن تمامی مدعیان واجد شرایط برای حضور در نخستین مرحله از رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در سالن پیر شهر تهران در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. اهمیت این مسابقات تا جایی است که فدراسیون کشتی این بار بیش از گذشته به بحث تست دوپینگ توجه دارد و بارها تاکید کرده تمامی مدعیان این مسابقات از نگاه ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ دور نخواهند ماند.

بهرام مشتاقی یکی از اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در همین رابطه به خبرنگار مهر گفت: تمام تلاش شورای فنی و همچنین فدراسیون کشتی، اجرایی شدن فرایند تیم ملی و در نهایت رسیدن به بهترین ترکیب برای حضور در بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی است. در نتیجه از هم اکنون با جدیت و قاطعیت فراوانی به این روند توجه خواهیم داشت تا هیچ مشکلی در روند برنامه های مدون شورای فنی بوجود نیاید.

وی خطاب به تمامی مدعیان کسب دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بارها به تمامی مدعیان یادآوری شده که غیبت در نخستین مرحله رقابتهای انتخاب به معنای حذف از گردونه رسیدن به ترکیب تیم ملی است. در نتیجه هیچ غیبتی بدون هماهنگی و مجوز شورای فنی موجه نیست و در واقع مدعیان واقعی رسیدن به دوبنده تیم ملی، حق غیبت و فرصت جبران ندارند!

عضو شورای فنی در ادامه افزود: شورای فنی بلافاصله بعد از این مسابقات تشکیل جلسه خواهد داد و نفرات برتر و همچنین واجد شرایط برای حضور در اردوهای تیم ملی را مشخص خواهد کرد، چراکه زمان زیاد تا رویدادهای مهم پیش رو باقی نمانده و باید با تمام توان برای میادین آتی مهیا شد.

مشتاقی خاطر نشان کرد: اولویت فدراسیون کشتی و شورای فنی برای گزینش فرنگی کاران تیم ملی، گذر از این دو فیلتر انتخابی است که نخستین مرحله آن اواخر این هفته و مرحله نهایی اواخر اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی در خاتمه به بحث دوپینگ و اهمیت رقابت سالم و عادلانه اشاره کرد و افزود: با تاکید فراوان فدراسیون کشتی، نفرات شرکت کننده در رقابتهای انتخابی توسط نمایندگان ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مورد تست دوپینگ قرار خواهند گرفت و فدراسیون حداکثر توان خود را به کار خواهد گرفت تا هیچ کشتی‌گیری به فکر دوپینگ در این مسابقات نباشد.

نخستین مرحله رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد طی روزهای 30 و 31 فروردین ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود و تماشای این رقابتها برای عموم مردم رایگان است.