به گزارش پارس نیوز، 

رامین طباطبایی با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی بسکتبال برنامه پیشنهادی خود تا بازی های آسیایی اندونزی را ارائه کرده است، گفت: در این برنامه اردوهای داخلی و خارجی مشخص شده است ضمن اینکه حضور در پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی نیز در همین برنامه لحاظ شده است.

وی با یادآوری اینکه در پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی 2019 چین تیم ملی بسکتبال ایران 8 تیرماه در قطر به میدان می رود و 11 تیرماه نیز میزبان قزاقستان هستیم، تصریح کرد: در برنامه پیشنهادی کادر فنی تیم ملی حضور در سه تورنمنت پیشنهاد شده است. چین، ترکیه وچین تایپه در این بازه زمانی میزبان تورنمنت های بین المللی هستند. دعوتنامه حضور در این رقابت ها برای فدراسیون بسکتبال نیز ارسال شده است. پیش بینی کادر فنی برای حضور در این تورنمنت ها بر اساس همین دعوتنامه های ارسالی انجام شده است.

به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال برنامه پیشنهادی کادر فنی تیم ملی در اولین نشست کمیته فنی بررسی می شود تا تصمیم گیری نهایی در مورد آن انجام شود.

طباطبایی گفت: کمیته فنی فدراسیون بسکتبال اوایل هفته آینده تشکیل جلسه می دهد. بخش مهمی از این جلسه به بررسی برنامه های تیم ملی اختصاص دارد. تاکید ما این است که هر چه زودتر اردوهای تیم ملی آغاز شود تا بازیکنان برای هر دو رویداد پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی و بازی های آسیایی به بهترین آمادگی ممکن دست یابند.

وی در پاسخ به این پرسش که «احتمال دارد بخشی از برنامه های پیشنهادی مثل حضور در سه تورنمنت پیشنهادی تغییر کند؟»، تاکید کرد: تلاش مان این است تا بهترین برنامه آماده سازی ممکن برای ملی پوشان به مرحله اجرا برسد. به خصوص اینکه این برنامه همزمان برای دو رویداد اجرا می شود که یکی از دیگری برای مان مهمتر است.

طباطبایی تاکید کرد: از اوایل اردیبهشت ماه اردوهای آماده سازی تیم ملی بسکتبال آغاز می شود.اینکه دقیقا زمان آغاز اردوها چه تاریخی باشد و برنامه ها به چه صورت پیش برود در نشست آتی کمیته فنی مشخص خواهد شد.