به گزارش پارس نیوز، 

حاشیه‌های عدم استفاده از تیم بازاریابی حرفه‌ای در کشور ما تمامی ندارد و اگرچه هرسال در مورد این مساله صحبت می‌شود اما در دوره بعدی مسابقات باز هم با همان مسائل روبرو می‌شویم، حالا این مساله درباره طراحی بازیکنان راه یافته به المپیک باشد یا بازیکنان فوتبالیست کشورمان به بازی‌های جام جهانی راه یافته‌اند.

زمان زیادی تا برگزاری بازی‌های مقدماتی و اصلی جام جهانی باقی نمانده است و ما باز هم درگیر حواشی درباه نحوه پوشش فوتبالیست‌های کشورمان هستیم، مساله‌ای که دستاویز طنز در شبکه‌های مجازی شده است.

در این میان علیرغم اینکه مسئولان وزرشی کشورمان وعده داده‌ بودند تا طرح یوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد کار شده بر روی پیراهن تیم ملی بازیکنان تیم ملی کار شود، اما نه تنها خبری از یوز ایرانی نیست بلکه بر اساس شنیده‌ها قرار است پیراهن تیم ملی به صورت سفید ساده در بازی‌های جام جهانی رونمایی شود.

با این وجود هنوز مشخص نیست که سبک و سیاق پوشش بازیکنان تیم ملی در جام جهانی به چه صورتی خواهد بود و باید دست به دعا شویم تا حواشی که در طراحی لباس بازیکنان راه یافته به المپیک صورت گرفت، در این دوره ایجاد نشود.

مساله‌ای که اگرچه هزینه‌ بالایی برای این مساله به شرکت آدیداس پرداخت شده است اما عملکرد ضعیف و دیرهنگام تیم بازاریابی تیم ملی کشورمان موجب شده است تا نه تنها آن هزینه به سرانجام نرسد بلکه در نهایت پوششی بدون هیچ گونه اِلمان به بازیکنان داده می‌شود که شاید بیانگر هیچ پیام خاصی در جام جهانی نباشد.

با این وجود هدایت الله ممبینی، سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال طراحی که پیش از این طرح یوز بر پیراهن بازیکنان تیم ملی را موجب ایجاد عارضه تنفسی برای بازیکنان دانسته بود، در برنامه 90 منکر اظهارات گذشته خود شد و حذف یوز ایرانی از پیراهن تیم ملی را به گردن شرکت آدیداس انداخت و اعلام کرد که اگرچه خود از طرفداران یوز بوده است اما آدیداس به دلیل اینکه طراحی باید روی لباس چاپ می‌شده، زیر بار زیرسوال رفتن تکنولوژی خود نشد و در نهایت با شرکت هاکوپیان را برای لباس رسمی تیم ملی قرارداد بستند.به گفته سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال طراحی آدیداس درباره پیراهن تیم ملی حدودا 9 الی 12 ماهه وقت نیاز دارد و به دلیل اینکه وی تازه در این سمت وارد شده است، در نتیجه وقت چندانی برای این مساله نداشته‌اند.

با این وجود هنوز مشخص نیست که سبک و سیاق پوشش بازیکنان تیم ملی در جام جهانی به چه صورتی خواهد بود و باید دست به دعا شویم تا حواشی که در طراحی لباس بازیکنان راه یافته به المپیک صورت گرفت، در این دوره ایجاد نشود.

از طرفی مساله‌ای دیگری که در آخرین برنامه 90 به آن پرداخته شد و اعلام شد این بود که پیراهن‌های بازیکنان تیم ملی که در بازی‌های مقدماتی گذشته طراحی یوز ایرانی بر روی آنان کار شده بوده است، هم به صورت رسمی نبوده و شاید به قول عادل فردوسی پور در یکی از میدان‌های منیریه تهران به صورت غیر رسمی این کار انجام شده و کار دست تولیدکنندگان داخلی به اسم برند آدیداس رونمایی شده است.

در پایان باید گفت با این شرایط که حتی درباره پوشش بازیکنان تیم ملی خود نیز اطمینان لازم را نداریم، و کی‌روش هم اعلام کرده است که در این شرایط قادر به مقابله با تیم‌های بزرگی چون اسپانیا و پرتغال نیستیم، از مسئولان ورزشی خود باید بپرسیم که چه جوابی برای این مساله دارید و چرا در قبال پول بیت‌المالی که در اختیار دارید و امیدی که مردم به تصمیمات شما در چگونگی سرنوشت آینده بازی تیم ملی دارند، پاسخگو نیستید؟