به گزارش پارس نیوز، 

متین مصفا: مدت زمان زیادی تا برگزاری جام جهانی 2018 باقی نمانده است و در این وادی ایران باید به مصاف تیم‌های بزرگی اسپانیا، پرتغال و مراکش باید برود اما نه تنها در این زمان اندک آمادگی خوبی برای بازیهای جام‌جهانی کسب کرده‌ایم بلکه به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون و سر مربی تیم ملی عزم چندانی برای پیشبرد آمادگی ایران در این بازی‌ها ندارند و پیش از شروع بازی خود را بازنده دانسته‌اند.

نمونه این مساله را می‌توان در انتخاب و تداک بازیهای تدارکاتی همچون سیرالئون دانست که اگرچه در جای خود خوب است اما حریف آفریقایی همچون سیرالئون و یا تیم تونس و الجزایر تیم مناسبی برای ارزیابی تیم ملی برای بازیهای جام جهانی نیست.ضعف بازیکنان تیم ملی کار را به جایی رسانده است که خود کارلوس کی‌روش به این امر معترف شده و می‌گوید: «دو بازی دوستانه به روشنی نشان داد که ما از آنچه برای جام جهانی می‌خواهیم، دور هستیم.»

کی‌روش در نشست خبری اخیر خود با بیان این وظیفه من است که این را بگویم و هشدار لازم را بدهم، اظهارداشت: اکنون تصمیم با ما نیست. تصمیم با کسانی است که فوتبال ایران را مدیریت می‌کنند، تصمیم با ریاست محترم فدراسیون آقای تاج، روسای باشگاه‌ها و مقام عالی وزارت ورزش است. ما به تمرینات ویژه‌ای برای بازیکنان داخلی‌مان نیاز داریم و اگر آنها تا جام جهانی تمرینات با کیفیتی انجام ندهند، ما شانسی نخواهیم داشت.

 سرمربی تیم ملی در ادامه سخنان خود در حالی مسئولیت باخت تیم ملی را در مقابل تیم‌های بزرگ دنیا به دوش فدراسیون فوتبال می‌اندازد که حقوق نجومی کی‌روش چنین حقی را به وی نمی‌دهد و شاید از منظر وی فوتبال کشورمان نسبت به کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا از نظر توسعه فوتبال 40، 50 سال از ایران عقب‌تر هستندو شاید از منظر وی فوتبال کشورمان نسبت به کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا از نظر توسعه فوتبال 40، 50 سال از ایران عقب‌تر هستند، اما  مساله این است که ما کاری برای بهبود فوتبال ملی کشور انجام نداده و همواره فوتبال کشور را به دست مربیان خارجی سپرده‌ایم که از این ماجرا تنها به فکر منافع خود بوده و در نهایت آب پاکی را بر روی دستمان ریخته و منکر تعهدات خود شده‌اند.

با این وجود اگرچه هنوز از سوی فدراسیون فوتبالی پاسخی به اظهارات اخیر کی‌روش داده نشده است اما این پرسش از مسئولان رسمی فوتبال کشورمان مطرح می‌شود که اکنون که تنها چهل روز تا جام جهانی باقی مانده است چه فکری برای این مساله دارید.

سرمربی تیم ملی در ادامه سخنان خود در حالی مسئولیت باخت تیم ملی را در مقابل تیم‌های بزرگ دنیا به دوش فدراسیون فوتبال می‌اندازد که حقوق نجومی کی‌روش چنین حقی را به وی نمی‌دهد و شاید از منظر وی فوتبال کشورمان نسبت به کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا از نظر توسعه فوتبال 40، 50 سال از ایران عقب‌تر هستند

اظهارات ناامیدانه کی‌روش درباره تیم ملی در حالی مطرح شده است که حقوق‌ نجومی  آقای سرمربی به روزانه 15 میلیون تومان می‌رسد و سوال اینجاست که آیا نمی‌توان به جای چنین خرج تراشی از جیب بیت‌المال آن را برای جوانان علاقه‌مند به فوتبال هزینه کرد؟ چراکه اگر قرار است چنین خرج‌تراشی‌هایی انجام شود و در نهایت هیچ دستاوردی به همراه نداشته باشد، چه منطقی برای تداوم این امر وجود دارد.

از طرفی شاید اگر کی‌روش به اندازه تبلیغات بیلبوردی خود در سطح شهر کمی وقت بیشتری را برای تیم ملی اختصاص می‌داد اکنون به این جایگاه نمی‌رسیدیم که که بازی را آغاز نکرده واگذار کنیم و شکست را پیش از بازی بپذیریم.

 جالب اینجاست که گویا فدراسیون هم کاری به کار سرمربی تیم ملی ندارد و حتی اجازه قانونی را به وی برای سواستفاده از این جایگاه را داده‌اند، در همین راستا مهدی تاج  بعد از دیدن بیلبوردهای کی‌روش در خیابان‌ها گفت: «این قرارداد کاملا قانونی است و این اجازه را در بندهای توافقش با ما داشته و تخلفی انجام نداده است.»