به گزارش پارس نیوز، 

برانکو همیشه روزهای خوبی را در فوتبال ایران داشته اما دومین دوره حضورش در کشورمان برای او باشکوه بوده است. دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی ، یک قهرمانی در سوپرجام و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سه سال حضور او در ایران به دست آمده است و این آماری فوق العاده برای مرد کروات به حساب می آید. او یکی از محبوب ترین چهره های سال های اخیر فوتبال ایران بوده است و این نیز دستاور کمی برای او نیست. برانکو بعد از قهرمانی مجدد پرسپولیس با همان روحیه مثبت تبدیل به مرد اول رسانه های ورزشی شد. او در روزهای اخیر در وبرنامه تلویزیونی شرکت کرد و در پاسخ به مجری یکی از این برنامه ها که درباره ارتباط خوب او با رسانه ها پرسید گفت:« من معتقدم که همه وظیفه داریم اطلاعات به مردم بدهیم. خبرنگاران کار خودشان را می کنندو باید به مخاطبان اطلاعات بدهند. ما همه اطلاعات را نمی دهیم اما باید اطلاعات درست را به مردم بدهیم.»

استقلال و شفر


برانکو در یکی از آخرین مصاحبه هایش وقتی با سوال مجری درباره استقلال رقیب این تیم و اینکه آیا اگر شفر زودتر به استقلال آمده بود آیا این تیم وضعیت بهترین از پرسپولیس داشت گفت:« این یک صحبت و نظر خوب فوتبالی است. این رقابتی که بین استقلال و پرسپولیس است و دربی هایی که برگزار می شود عالی است. در دربی امسال خبرنگارانی از کرواسی آمده بودندو از جوی که دیده بودند متعجب بودند. این تنها دربی درجهان است که در آن نصف استادیوم آبی و نصف قرمز است.» او افزود:«استقلال البته که تیم بسیار خوبی است. تیم درحال حاضر ملی پوشان بیشتری نسبت به پرسپولیس در تیم ملی دارد. آقای شفر هم مربی خوبی است او جام افریقا را برده و قهرمانی های زیادی دارد. اما اینکه آیا بهتر از ما شدند یا نه را باید بگویم نه من فکر می کنم که اینطور نمی شد.»


به خاطر ارتش سرخ


برانکو در بخش دیگری از صحبت هایش درباره قهرمانی پرسپولیس گفت:«من با علم و شناخت از پتانسیل پرسپولیس و ارتش سرخ -هواداران پرسپولیس- به این تیم آمدم و هنگامی که به تیم آمدم پرسپولیس شرایط سختی داشت و برای بقا می جنگید.» او افزود:« همین نشانگر قدرت و بزرگی این باشگاه است که همه باهم توانستیم به سرعت قدم بزرگی برداریم و امروز من از هیچ چیز پشیمان نیستم. خیلی ها به من گفتند به پرسپولیس نرو اما به تیم و پتانسیل باشگاه و از همه بیشتر به دانش و تجربه خودمان ایمان داشتم که می توانیم این کار را بکنیم.»
او در ادامه گفت:« ما تلاش کردیم بهترین پست را برای بازیکنان انتخاب کرده و سپس برای آن ها پست جایگزین پیدا کنیم. مثلا ماهینی، ربیع خواه، نوراللهی ،وحید امیری که در پست های مختلفی بازی کردند. این کیفیت مضاعف ما را نشان می دهد که تغییرات کمی در تیم داشتیم چرا که تیم ثبات پیدا کرده و خیلی زود استانداردیزه شد.»
برانکو درباره آمادگی بالای جسمانی بالای پرسپولیس هم گفت:« چیزی که همیشه حواسم به آن است اینکه تمام بخش های تیم در تمام تمرینات شرکت داشته باشند. ما مربی بدنساز خیلی خوبی به نام مارکو داریم و قبول دارم که آمادگی فیزیکی مشخصه تیم ما ات. نتیجه درخشان تمرینات بدنسازی ما این است که در 4 ماه اخیر مصدومی نداشته ایم. متاسفانه محسن ربیع خواه دچار پارگی رباط شده که این یک آسیب دیدگی مکانیکی است که درتمرین و برخورد او با احمدزاده به وجود آمد.»
او اضافه کرد:« ما بازیکنانی داریم که علاقمند به تمرین و یادگرفتن هستند. امروز تمرین ما تعطیل بود اما حسین ماهینی اصرار داشت که به سرتمرین برود. بچه ها اهمین این کار را می فهمند. ما هیچکدام از تمرینات را دست کم نمی گیریم.»
مربی پرسپولیس درباره نحوه کارش در این سه سال هم گفت:« ما به طور موازی کارها را پیش بردیم. یکی از مسایل گزینش و انتخاب بازیکنان بود. جالب است که از ترکیب تیم سه سال پیش که من آمدم و فقط علیپور و نوراللهی هنوز در ترکیب هستند و بقیه عوض شده اند.»
او افزود:« ما با طاهری همکاری خوبی داشتیم و الان هم با گرشاسبی همکاری خوبی داریم.ما توانستیم در این مدت امکانات باشگاه مانند زمین تمرین، سالن و امکانات بدنسازی ، رختکن و بسیاری از مسایل را ارتقا دهیم و تلاش کردیم با دانشمان به توسعه فوتبال کمک کنیم.»
برانکو اما در بخش دیگری از صحبت هایش درباره واکنش ها به قهرمانی پرسپولیس گفت:« از تبریک ها متعجب هستم. از قهرمانی پرسپولیس ما از دیناموزاگرب، دوستانم در کرواسی، شخص اینفانتینو رئیس فیفا و البته پیشکسوتان باشگاه تبریکات رسمی دریافت کردیم اما از فدراسیون فوتبال و بدنه رسمی فوتبال ایران هیچ تبریکی به ما گفته نشد.»


همگروهی با آرژانتین


برانکو همچنین در رابطه با همگروهی تیم ملی کرواسی با آرژانتین در جام جهانی گفت:« قطعا آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی است. من 4 سال پیش بازی ایران برابر آرژانتین را دیدم و تیم ملی ایران می توانست آرژانتین را شکست دهد اما این اتفاق رخ نداد.»


پرسپولیس مثل سیتی


سرمربی پرسپولیس درباره نتایج ضعیف این تیم در هفته های اخیر گفت:« یک تیم نمی تواند در تمام سی هفته و تمام فصل روی فرم باشد. منچستر سیتی در یک هفته دو باخت به لیورپول و یک باخت به منچستریونایتد داشت اما این تیم درطول فصل بهترین تیم بوده است. اما حتی تیمی مثل منچسترسیتی هم نمی تواند بیشتر از 10 ماه روی فرم باشد و سه باخت سنگین داده است. اما پرسپولیس توانسته در 10 ماه روی فرم بماند.»