فقط سرمربی پرسپولیس نیست که روی استفاده از برخی بازیکنان ضعیف اسرار دارد؛ بلکه سرمربی تیم ملی هم «ربیع‌خواه»های خاص خودش را دارد!

فرق کی‌روش با برانکو

فرق کی روش با سرمربی پرسپولیس این است که کی روش ربیع خواه هایش را به خاطر تعصب بازی نمی دهد و خیلی به این بازیکنان اعتقاد ندارد و به قول معروف دنبال دردسر نمی گردد ولی برعکس او یعنی برانکو این بازیکنان را توی چشم هوادارانش می کند و آن قدر به آنها بها می دهد که همه گاهی به باخت تیم منجر می شود. 

محمد حسین کنعانی‌زادگان

شرایطی کاملا مشابه خانزاده و حتی بدتر از او دارد. کی‌روش هر زمان که فرصت کند نام این مدافع پراشتباه را در لیست تیم ملی می‌گنجاند. اولین بار کنعانی‌زادگان زمانی به تیم ملی دعوت شد که بازیکن ملوان بود. همین دعوت، دستمزد 150 میلیونی او را ناگهان شش برابر افزایش داد تا این بازیکن با رقمی بالای 900میلیون تومان سر از استقلال در بیاورد. نمایش‌های ضعیف کنعانی چه در استقلال و چه در سایپا مانع از دعوت این بازیکن به تیم ملی نمی‌شد. تنها دیوار حایل بین کی‌روش و بازیکن مورد علاقه‌اش اما مصدومیت‌های پیاپی کنعانی بوده است. جالب است بدانید آبان امسال کنعانی‌زادگان در حالی به تیم ملی دعوت شد که نیم‌ساعت قبل از اعلام اسامی، به اشتباه دروازه سایپا را در بازی با پرسپولیس باز کرده بود!

محمد خانزاده

شاید کمتر کسی در ایران نام این بازیکن را بین 10 مدافع میانی مورد علاقه‌اش قرار بدهد، اما کارلوس کی‌روش نگاه دیگری به او دارد. خانزاده که در این سال‌ها تجارب باشگاهی ناموفقی داشته، به طرز عجیبی پای ثابت تورنمنت‌های بزرگ بوده است. او در جام‌جهانی 2014برزیل به فهرست نهایی راه یافت و در شرایطی که از لیست جام ملتهای 2015 آسیا جا افتاده بود، مصدومیت هاشم بیک‌زاده باعث شد این بازیکن در استرالیا هم حاضر باشد. حالا هم در فاصله سه ماه تا جام‌جهانی 2018، کی‌روش دوباره او را در دو فهرست متوالی تیم ملی قرار داده و به نظر می‌رسد این بازیکن در مسیر حضور در روسیه حرکت می‌کند.