به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیم ساندسوال سوئد با سایت fotbollskanalen سوئد مصاحبه کرد کرد و گفت: به نظرم من در فصل گذشته به همراه اسکیلستونا موفق ظاهر شدم. اگرچه تیم به دسته پایین تر سقوط کرد. من نیمی از فصل را به خاطر مصدومیت از دست دادم اما وقتی از مصدومیت رها شدم و به میادین برگشتم عملکرد خوبی داشتم. فصل گذشته در میان ۱۱ بازیکن برتر لیگ سوئد قرار گرفتم و دوباره به عنوان بازیکن میدان انتخاب شدم.

وی افزود: قبل از پیوستنم به اسکیلستونا از لیگ برتر سوئد شناختی نداشتم اما اکنون باید بگویم که این لیگ یکی از بهترین لیگ‌ها است. در اینجا تیم ها و بازیکنان خوبی وجود دارد که می‌توانند در سطح بالای اروپا قرار بگیرند. تیم های زیادی در این لیگ وجود دارند که توانایی در رقابت در مسابقات سطح بالایی اروپایی را دارند.

گلر ایرانی ادامه داد: در ایران واقعا شناختی از لیگ سوئد ندارند علی رغم اینکه اخیرا توجه‌ها به این لیگ در ایران به واسطه من و سامان قدوس در استرشوندس بیشتر شده است. لیگ سوئد لیگی با تیم‌های خوب متعدد است که هر تیمی می‌تواند تیم دیگر را شکست دهد. یعنی تفاوت سطح تیم ها با یکدیگر بسیار کم است و نمی‌توان تیمی را از پیش قهرمان لیگ دانست.

*آیا بازی در لیگ سوئد را به بازیکنان ایرانی پیشنهاد می‌دهید؟

بله صددرصد. به نظرم آب و هوا و جدول بازی ها شما را برای بازی در لیگ سوق می‌دهد اگرچه برای یک بازیکن حرفه‌ای نباید آب و هوا ملاکی برای انتخاب تیمش باشد.

* با برنامه های لیگ سوئد چگونه خودتان را منطبق می‌کنید؟

زمان بندی لیگ سوئد با بقیه لیگ های اروپایی هماهنگ نیست. در هر کشوری لیگ‌ها از پاییز تا بهار است اما در سوئد شما از بهار تا پاییز بازی دارید. این زمان بندی ناهماهنگ با کشورهای دیگر باعث می شود تا برای بازیکنان حاضر در این لیگ در نقل و انتقالات مشکلاتی ایجاد شود. اگر لیگ سوئد برنامه‌های خودش را هماهنگ با لیگ های معتبر دنیا تنظیم کند می‌تواند بازیکنان و اسپانسرهای بهتری را بگیرد. در لیگ روسیه هم بازی کردم آنجا خیلی سرد است و شما در طول زمستان فرصتی زیادی دارید تا استراحت کنید.

حقیقی درباره اینکه چرا از اسکیلستونا جدا شد، گفت: پس از آنکه آخرین بازی خودم را با اسکیلستونا انجام دادم، احساس کردم که آماده چالشی جدید هستم. پیشنهادهای متعددی و خوبی را از باشگاه های سوئدی کسب کردم ولی از آنها تشکر کردم چون نمی‌خواستم در سوئد بازی کنم. همچنین از پنچ لیگ برتر اروپا پیشنهاد داشتم اما آنها فقط یک دوازه بان می‌خواستند و این پیشنهادها برایم جذاب نبود مخصوصا اینکه جام جهانی امسال برگزار می شود و بازیکنان باید خودشان را نشان دهند. اما من فکر اینجا را نمی‌کردم. دروازه بان‌ها خیلی به ندرت در نیم فصل از جایی به جای دیگر منتقل می شوند. پیش از این گفتم که یکی از مشکلات لیگ سوئد زمان بندی آن است و به نظرم جدول بازی‌های لیگ سوئد کاملا اشتباه است.

* اما تو در نهایت در لیگ سوئد ماندنی و به تیم ساندسوال پیوستی؟

در آن زمان تنها پنجره نقل و انتقالات اسکاندیناوی(سوئد، نروژ و دانمارک) باز بود. احساس کردم بازگشتم به سوئد بهترین انتخاب برایم است. من این کشور و لیگش را می‌شناختم به همین خاطر می توانست انتخاب آسانی برای من باشد.

* چرا قراردادت با ساندسوال 3 ماه است؟

می خواهم لیگ سوئد را بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ ترک کنم و می‌خواهم فوتبالم در از ابتدای فصل آینده در لیگ اروپایی دیگری ادامه دهم.

* نظرت درباره اینکه بسیاری معتقدند که ساندسوال از لیگ برتر سوئد سقوط می کند، چیست؟

این نظر آنهاست اما آنها نیستند که هر روز با تیم تمرین می کنند. ما بنا به توانایی و وسع خودمان تلاش خواهیم کرد تا در بازی های پیش رو نتیجه خوب بگیریم. ما نیاز داریم تا در ادامه مسابقات رو به جلو برویم اما تمام بازی های پیش روی ما سخت است.