به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی فریال مستوفی درباره سفر هفته آینده هیاتی از کشور سوئد به تهران گفت: ماه گذشته به همراه محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری های خارجی بنا به دعوت اتاق بازرگانی استکلهم سفری به سوئد داشتیم تا درباره روابط اقتصادی ایران و سوئد جلساتی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در جریان این سفر جلساتی با وزیر تجارت، بانک مرکزی سوئد و شرکت های بیمه برگزار شده است، افزود: شرکت های سوئدی مهم ترین مشکل را در ارتباط با ایران، مسائل بانکی می دانستند.

مستوفی درباره اینکه آیا رعایت استانداردهایی مانند IFRS یا رعایت قوانین FATF از سوی نظام بانکی ایران دغدغه بانک های سوئدی بوده است یا نه، گفت: جدای از استانداردسازی های بین المللی که دغدغه تمامی بانک های بزرگ برای همکاری با بانک های ایران است، مهم ترین مساله برای آنها این بود که یا در بورس آمریکا سرمایه گذاری کرده بودند یا سهامداران آمریکایی داشتند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: در جریان این سفر مذاکراتی نیز با شرکت های بیمه ای سوئد داشتیم و آنها اظهار علاقه می کردند تا پوشش بیمه ای برای فاینانس ها به ایران بدهند. وی درباره نشست با مجموعه شرکت های صنایع بزرگ سوئد نیز گفت: حدود 150 شرکت سوئدی در جلسه با هیات ایرانی حضور داشتند و تمام آنها علاقه مند بودند تا در بازار ایران حضور یابند.

هیاتی متشکل از شرکت‌های فعال کشور سوئد در زمینه‌هایی چون خدمات مالی، سرمایه‌گذاری، بیمه، بهداشت و سلامت، انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید دستگاه‌های خودپرداز و صدور کارت‌های بانکی، طراحی دکوراسیون داخلی، لیزینگ و مدیریت پروژه، نرم‌افزار، مشاوره مدیریت و دوره‌های آموزشی به اتاق تهران می‌آیند و تا در آخرین روزهای فروردین ماه با همتایان ایرانی خود دیدار و گفتگو داشته باشند.

این هیات تجاری به سرپرستی مدیرکل امور بین‌الملل اتاق بازرگانی استکهلم سوئد به منظور دیدار و مذاکره با فعالان اقتصادی ایرانی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ میلادی در اتاق بازرگانی تهران حضور می‌یابد.