به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا واحدی: تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست از تیم فوتبال سایپا در رقابت‌های داخلی این بار به مصاف تیمی از  ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا رفت . شاید هواداران دلیل شکست و بازی‌های نه چندان زیبای پرسپولیس در لیگ را به خاطر مسجل شدن تقریبی قهرمانی از پنج هفته پیش  از پایان لیگ بدانند، اما هیچ کس این پرسپولیس را نمی شناسد .

تیمی که با بردهای پیاپی رکورد ها را جابه جا کرده است ، حالا در پنج بازی آخر خود دو شکست و یک تساوی و دو برد بدست آورده ، در شهرآورد نتیجه را واگذار کرده و در مقابل تیم علی دایی نیز شکست خورده است. در لیگ قهرمانان آسیا در آزادی با دو گل الوصل را از پیش رو برداشته و در بازی برگشت مقابل تیم از قبل حذف شده الوصل با برتری حداقلی یک بر صفر به پیروزی رسیده و در مقابل تیم نصف ازبکستان به تساوی بدون گل رضایت داده.هر چند حاصل همین اتفاقات در لیگ آسیا صعود به مرحله بعد مسابقات بوده اما انتظارات از تیم برانکو بسیار بالاتر است  ، مخصوصا در گروهی که تیم های حاضر در آن رویای صعود را داشته اند.

در حالیکه پس از حذف پرسپولیس در لیگ قهرمانان اسیا دوره قبل ،همه امید و انگیزه هواداران قهرمانی و بازی های زیبا در این دوره بود اما برانکو و بازیکنان آرزوی هواداران را نادیده گرفته اند . در آن روزها عدم صعود تیم پرسپولیس به فینال، همه را بر این باور داشت که در فصل بعدی مسابقات پرسپولیس قدرتمندتری را شاهد هستیم.پس از قرعه کشی و مشخص شدن تیم های حاضر در هر گروه، از سوی کارشناسان و اهالی فوتبال شرایط تیم فوتبال پرسپولیس برای صعود به مراتب اسان تر از ٣ نماینده دیگر ایران در آسیا تلقی می شد.

همانطور که روی کاغذ از پرسپولیس به عنوان یکی از اصلی ترین شانس های صعود یاد می شد ، این اتفاق افتاد. تیم پرسپولیس از دوره گروهی مسابقات صعود کرد و هدف اصلی برانکو همین بود ،اما این پرسپولیس توان مقابله با تیم‌های دیگر را در دوره های حذفی دارد؟

پرسپولیس هجومی حالا تبدیل به تیمی شده که بیشتر به فکر گل نخوردن است تا گل زدن. کاری که کی روش با تیم ملی ایران انجام داد و یک تیم قدرتمند در آسیا ساخت . اما به نظر بعضی از کارشناسان و مردم تیم ملی زیبا بازی نمی کند ، اما سبک بازی تیم ملی کی روش با تیم پرسپولیس برانکو فرق می کند .

مرور شرایطی که در بازی های اخیر پرسپولیس افتاده ما را به این سوالات می رساند: سورپرایز برانکو در شهرآورد پایتخت چه بود؟حضور هافبک های دفاعی در ترکیب پرسپولیس نشان از چیست؟منشا و مسلمان قربانی چه چیزی شده اند؟ پرسپولیس در حالیکه روی نیمکت خود از مسلمان و بشار و منشا بهره می برد ،اما از دو هافبک دفاعی بازی می گیرد تا یک مهاجم  یا هافبک نفوذی خود را روی نیمکت بنشاند.نتیجه حاصل از این موضوع چه در بازی هایی که میزبان باشد و چه میهمان گل نخوردن به جای گل زدن است.

پرسپولیس هجومی حالا تبدیل به تیمی شده که بیشتر به فکر گل نخوردن است تا گل زدن. کاری که کی روش با تیم ملی ایران انجام داد و یک تیم قدرتمند در آسیا ساخت . اما به نظر بعضی از کارشناسان و مردم تیم ملی زیبا بازی نمی کند ، اما سبک بازی تیم ملی کی روش با تیم پرسپولیس برانکو فرق می کند .

آنقدر پرسپولیس زیبا بازی کرد و خوب نتیجه گرفت که توقعات از این تیم بالا رفته، اما مسیر حال پرسپولیس چگونه است؟ سبک جدیدی از پرسپولیس در راه است و یا هدف  برانکو و بازیکنان پرسپولیس تنها صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اسیا و اتمام هر چه زودتر لیگ برتر ایران خواهد بود؟

برانکو قطعا  یکی از مربیان خوشنامی است که در ایران مشغول فعالیت است ،چه زمانی که در تیم ملی بود و چه حال که در پرسپولیس مربیگری می کند، انقدر هواداران او را دوست و قبول دارند که حتی وقتی از بازیکنانی همچون رضاییان ، انصاری ، نریمان جهان و حتی مسلمان گذشته است  باز هم آمدند،تشویق کردند و پشت تیم و برانکو را خالی نکردند . دخالت در کار برانکو با این کارنامه درخشان در پرسپولیس هم زود است و هم کار نا به جاییست اما حیف است پایان این پرسپولیس رویایی با پرفسور  در این فصل این چنین باشد.