به گزارش پارس نیوز، 

 برانکو از خبرنگاران پرسیده: "مربیان تیم ملی از کجا می‌دانند بازیکنان داخلی ضعیف هستند؟". بعد از این سوال، این پرسش از برانکو مطرح می‌شود که "آیا این حرف شما را باید جدی بگیریم یا با ما شوخی می‌کنید؟"حرف‌های کارلوس کی‌روش بعد از دیدار مقابل الجزایر واکنش‌های زیادی را ایجاد کرده است. در حالی که کارلوس کی‌روش در میان حرف‌هایش صحبتی از تعطیلی لیگ نکرده و فقط به زمان 40 روزه برای بالا بردن آمادگی بازیکنان داخلی اشاره کرده بعضی کارشناسان و مربیان سهوا یا عمدا این حرفها را به معنای "زورگویی" کی‌روش و تعطیلی لیگ تفسیر کرده‌اند و جالب اینکه بعضی از رسانه‌های همسو با آنها هم از وزیر ورزش خواسته‌اند جلوی این زورگویی کی‌روش بایستد!

کی‌روش در صحبت‌هایش به وضوح گفته که بازیکنان داخلی برای حضور در جام جهانی آماده نیستند و برای نزدیک شدن به سطح بین‌المللی و رقبای گردن کلفت تیم ملی در جام جهانی نیاز است که در 40 روز باقی مانده تا اعلام فهرست نهایی تیم ملی "برنامه ویژه‌ای" برای این بازیکنان تدارک دید. او در این صحبت‌ها حرفی از تعطیلی لیگ نزده و اصلا در مخیله‌اش هم چنین چیزی نمی‌گنجد که به خاطر تیم ملی چهار هفته پایانی لیگ تعطیل شود. او فقط تاکید دارد که باید برای آماده‌سازی بازیکنان داخلی فکر جدی‌تری کرد تا این بازیکنان بتوانند به شرایط بهتری برای حضور در جام جهانی و تنه به تنه شدن بازیکنان بزرگ دنیا برسند.

اما بعد از این حرف‌ها بود که واکنش‌های همیشگی و بعضا عجولانه آغاز شد. در این میان موضع‌گیری برانکو ایوانکوویچ از همه تندتر بود و با حرف‌هایی که دیروز زد عملا اعلام کرد که به هیچ وجه با تیم ملی به تعامل نمی‌رسد. سرمربی پرسپولیس که بعد از دومین باخت پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر و برای کسب یک امتیاز باقی مانده به شدت تحت فشار است، گفته "برخلاف کی‌روش" نظرش این است که بازیکنان داخلی کاملا آماده حضور در جام جهانی هستند. او همچنین از خبرنگاران پرسیده "مربیان تیم ملی از کجا می‌دانند بازیکنان داخلی ضعیف هستند؟!" سوالی که بعد از حرف‌های اخیر برانکو مطرح می‌شود این است که برانکو این حرف‌ها را به شوخی زده یا واقعا نظرش همین است؟ برانکو که خود را همیشه یکی از تحصیل‌کرده‌ترین مربیان معرفی می‌کند، می‌تواند صادقانه به این سوال جواب دهد که آیا واقعا آمادگی سید جلال حسینی (با همه احترامی که فوتبال ایران برای او قائل است) با آمادگی راموس یا پیکه برابری می‌کند؟ برانکو می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا وحید امیری در همان فرم و آمادگی قرار دارد که رقیبش رونالدو دارد؟ جواب این سوال‌ها مشخص است و حتی برانکو هم حتما در خلوت خود برای این سوال‌ها جواب روشنی دارد اما اینکه چرا او با کی‌روش مخالفت می‌کند شاید دو دلیل متفاوت و مجزا داشته باشد.

دلیل اول شاید این باشد که نظر برانکو با نظر کی‌روش اساسا متفاوت است و این دو مربی دو نگاه و طرز تفکر متفاوت دارند. برانکو شانسی برای تیم ملی در جام جهانی قائل نیست و نگاهش به تیم ملی مانند سال 2006، نگاهی توریستی است. شاید برانکو فکر می‌کند در گروهی که رقبایی چون اسپانیا، پرتغال و مراکش حضور دارند، صرف حضور و انجام سه بازی کافی است، دقیقا مانند آنچه در جام جهانی 2006 برای تیم پرستاره ایران در ذهن داشت اما کی‌روش بر خلاف او نظرش این است که تیم ملی با کار سخت می‌تواند رویای صعود به مرحله دوم را تعبیر کند. دومین دلیل مخالفت برانکو با نظر کی‌روش هم شاید تنها این باشد که او می‌خواهد همچنان به ژست اپوزیسیونی‌اش مقابل سرمربی تیم ملی ادامه دهد. هر کدام از این دو دلیل را برای اعلام مخالفت برانکو با حرف‌های کی‌روش متصور باشیم، بعید است که برانکو از میزان آمادگی بازیکنان لیگ ایران و تفاوت بزرگ این آمادگی با بازیکنانی چون دخه‌آ، پیکه، ایسکو، اینیستا، رونالدو و ستاره‌های دیگر سه رقیب ایران خبر نداشته باشد.

251 41