به گزارش پارس نیوز، 

محمد هدایتی: بازی رفت استقلال و پدیده در لیگ برتر را به خاطر دارید؟ روزی که استقلال دو بر صفر در تهران باخت و هوادارانش از خجالت سرمربی تیمشان درآمدند. علیرضا منصوریان که زمانی مرد اول سکوها بود، مستاصل از آنچه بر وی گذشته به سمت نیمکت پدیده و مهاجری رفت و دقایق آخر بازی را دست در دست او نظاره کرد. چهره برافروخته، آشفته و عصبانی آن روز منصوریان، تصویر استقلال هم بود، استقلالی که گویا به بن بست رسیده بود.آن روز کسی فکر نمی کرد که استقلالِ این فصل یارای برخاستن داشته باشد، همه، فصل را برای استقلال کم و بیش تمام شده می پنداشتند. اما تقدیر گاهی چیزهای عجیبی در آستین دارد. حضور وینفرد شفر، پیرمرد آلمانی که در ابتدا چندان هم خوب از او استقبال نشد، همه چیز را دگرگون کرد. حالا پس از چندماه حضور در استقلال، شفر تیم را کاملا متحول کرده است، در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا، در حضور الهلال و العین، استقلال صعودش را قطعی کرده و خیز برداشته است برای بزرگی در مسابقات امسال.

 استقلال آماده ترین تیم این روزهای ایران است و از همین حالا طرفدارانش خود را برای فصل بعد آماده می کنند، فصلی که پس از چندسال دوری از جام، می خواهند برای قهرمانی بجنگند

استقلال این هفته در ورزشگاه آزادی از الریانی میزبانی می کرد که نتایجش فراتر از انتظارات بود. در گروهی که همه چیز تحت الشعاع افول الهلال، تیم اول عربستان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان قرار گرفته بود، الریان خود را در آستانه صعود می دید. پس از تساوی در دیدار خانگی پیشین، استقلال برای قطعی کردن صعودش چاره ای جز شکست الریان نداشت. استقلال 20 دقیقه اول را طوفانی بازی کرد و خیلی زود به گل رسید. گل سرور چباروف، بهترین بازیکن میدان باعث شد تا استقلال با آرامش بیشتری بازی کند. در طول مسابقه، اگرچه شاید استقلال آن شادابی هفته های قبل را نداشت، اما الریان هیچ گاه نتوانست فشار دامنه داری بر استقلال وارد کند. آن ها تیمی کند و تا حدی خسته نشان دادند.

فراموش نکنیم میانگین سنی تیم الریان بالاست. استقلال در نیمه دوم و روی تیزهوشی شجاعیان پنالتی گرفت و وریا غفوری، آماده ترین استقلالیِ این روزها آن را تبدیل به گل کرد تا پیروزی استقلال مسجل شود. تنها چالش باقیمانده استقلال روبروشدن با الهلالی است که حذف شده است. حالا استقلالِ صعود کرده در فکر صدرنشینی است تا از روبرو شدن احتمالی با الدحیل قطر، تیم نخست گروه ب در امان بماند، تیمی که بسیار آماده نشان داده  و تمام بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

فصل طولانی استقلال با ناکامی آغاز شد و حالا با پیروزی های پیاپی پایان می یابد. استقلال آماده ترین تیم این روزهای ایران است و از همین حالا طرفدارانش خود را برای فصل بعد آماده می کنند، فصلی که پس از چندسال دوری از جام، می خواهند برای قهرمانی بجنگند. فعلا که همه چیز به کام آن هاست. بازیکنانی با کیفیت، و یک مربی با تجربه که در همین مدت زمان کوتاه نشان داده است کارش را بلد است. استقلال هم به لحاظ شاخص های فنی و هم انگیزشی با شفر رشد کرده است. با یکی دو خرید در فصل نقل و انتقالات استقلال به تیمی کامل تر بدل خواهد شد. تیمی که هم در لیگ ایران و هم حتی در لیگ قهرمانان آسیا مدعی خواهد بود.