در پی جنجال به وجود آمده از سوی شرکت سامسونگ مبنی بر محروم کردن ورزشکاران ایرانی و کره شمالی از دریافت هدیه تلفن همراه هوشمند، این شرکت کمیته بین المللی المپیک را مسئول توزیع هدایا معرفی و از خود رفع مسئولیت کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که شرکت سامسونگ تصمیم دارد 4000 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند «گلکسی نوت8» به ارزش 1100 دلار را به شرکت کنندگان در رقابت های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ اهدا کند، اما ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی به دلیل تحریم های تحمیلی از سوی سازمان ملل متحد از دریافت این هدیه محروم هستند.

پس از این توهین شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی،سفیر کره جنوبی در تهران به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران فرا خوانده شد.

اما شرکت سامسونگ در واکنش به این جنجال ایجاد شده گفت که در مورد این گزارش هیچ نظری ندارد، زیرا کمیته بین المللی المپیک (IOC ) مسئول توزیع هدایا در المپیک است.

رویترز در این باره می نویسد، تحریم های سخت بین المللی  از جمله محدودیت های سفر به کره شمالی  وممنوعیت فروش کالاهای لوکس به این کشور، باعث شده کره جنوبی ورزشکاران این کشور را از فهرست دریافت هدایا حذف کند، با این حال مشخص نیست که چرا ورزشکاران ایرانی هم از دریافت این تلفن های هوشمند محروم شده اند.این در حالی است که محصولات سامسونگ در ایران به طور گسترده در دسترس مردم قرار دارد. ایران روابط دیپلماتیک و تجاری خوبی با کره جنوبی دارد. به گزارش بزرگترین بازار نرم افزار ایران، کافه بازار، تقریبا 18 میلیون ایرانی دارای گوشی های سامسونگ هستند.