آنتونیو کونته فعلا در چلسی ماندنی شده است. این در حالی است که رختکن این تیم ناآرام است. تنش در میان بازیکنان بالا گرفته، ولی کونته اصرار دارد که فعلا اخراج نخواهد شد.

به کونته گفته شده که فصل بعد مربی چلسی نیست، اما او حاضر نیست از این تیم برود و ترجیح می‌دهد رومن آبراموویچ سرنوشت او را مشخص کند. از قرارداد فعلی کونته 18 ماه باقی مانده است و او سالانه 9 میلیون پوند دستمزد می‌گیرد. اگر آبراموویچ او را اخراج کند، باید تا پایان قراردادش مبلغ دستمزد او را بپردازد.

کونته همچنین کار دشواری در راضی کردن ستاره‌های ناراضی تیمش دارد. آنها از سیستم کونته خسته شده‌اند و می‌گویند تمریناتشان تکراری و یکنواخت است. بازیکنان همچنین گفته‌اند تنش در رختکن به دلیل اخلاق بد کونته است.

گفته می‌شود کونته پس از شکست خانگی مقابل بورنموث، در رختکن به ‌شدت به بازیکنان حمله کرده و عملکرد آنها را زیر سوال برده است. بازیکنان بین خودشان گفته‌اند که خسته هستند و تمرینات کونته پرفشار است. اینکه آنها در این فصل بارها دچار مصدومیت عضلانی شده‌اند نشان می‌دهد فشار رویشان زیاد است.

کونته در واکنش به این موضوع، چهارشنبه سه روز به تیمش مرخصی داد و خودش هم در این مدت استراحت خواهد کرد. بازی بعدی چلسی دوشنبه، مقابل وست‌بروم در استمفوردبریج است.

هیات مدیره چلسی می‌دانند که جدایی کونته قطعی است، اما ترجیح می‌دهند این کار در پایان فصل انجام شود. سرنوشت سهمیه لیگ قهرمانان همچنان در دست خود چلسی است و آنها در جام حذفی و لیگ قهرمانان هم حضور دارند. به این ترتیب هیات مدیره بر این باور است که کونته به اندازه‌ای اعتبار دارد که بماند. اما دو شکست سنگین چلسی مقابل واتفورد و بورنموث باعث شده صحبت اخراج زودهنگام او هم مطرح شود. اگر آنها در لیگ باز هم شکست بخورند، شاید هیات مدیره تصمیم دیگری بگیرد.