نشریه «دیلی‌استار» انگلیس در گزارشی مدعی شد فدراسیون فوتبال ایتالیا در نظر دارد در صورت اخراج آنتونیو کونته از سمت سرمربیگری تیم فوتبال چلسی، او را به روی نیمکت سرمربیگری آتزوری بازگرداند. گفته می‌شود چلسی، لوئیس انریکه را به عنوان گزینه جانشینی این سرمربی ایتالیایی در نظر دارد.

کونته که فصل قبل چلسی را به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رساند، تیمش در فصل جاری فراز و نشیب‌هایی داشته و انتقادات وی از عملکرد سران باشگاه در بازار نقل‌وانتقالات هم سبب ایجاد اختلاف‌هایی بین او و مدیران باشگاه به خصوص رومن آبراموویچ شده که همین موضوع زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال اخراج کونته را بر سر زبان‌ها انداخته است.

در صورتی که کونته از سمت سرمربیگری چلسی اخراج شود، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی ایتالیا خواهد بود. پس از ناکامی آتزوری برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه، جامپیرو ونتورا از سمت سرمربیگری این تیم اخراج شد و تیم ملی ایتالیا از آن تاریخ تا کنون بدون سرمربی است.

کونته 48 ساله پیش از این بین سال‌های 2014 تا 2016 هدایت ایتالیا را برعهده داشت و در یورو 2016 هم روی نیمکت این تیم بود، جایی که با آتزوری موفق به حذف اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی شدند و پس از تساوی یک بر یک با آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 مغلوب ژرمن‌ها شدند و از رقابت‌ها خداحافظی کردند. با حذف ایتالیا از مسابقات یورو 2016 او نیز به همکاری‌اش با این تیم پایان داد و در نهایت هم هدایت چلسی را عهده‌دار شد.