حتی بدبین‌ترین هواداران فوتبال خراسان هم فکر نمی‌کردند تیمی که در ابتدای فصل با جذب بازیکنانی همچون قاضی، خلعتبری، خانزاده، صادقی و ... به نیت حضور در جمع 5 تیم بالای جدول وارد مسابقات لیگ برتر شد به چنین سرنوشتی دچار شود. سرنوشتی که البته در آن باشگاه پدیده از بازیکن تا کادرفنی و مدیرعامل در آن کمترین نقش را داشت.

نیم‌فصل ایده‌آل

مهاجری و شاگردانش در نیم‌فصل نخست دقیقا بر همان مداری مسیر را طی کردند که می‌خواستند. پیروزی ۴ گله مقابل سپاهان، ثبت نخستین برد تاریخ ۴ ساله پدیده در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران، متوقف کردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، شکست تراکتور در تبریز و ... نتایجی بود که در نهایت پدیده را تا پایان نیم‌فصل نخست جزو مدعیان کسب سهمیه قرار داد. مهاجری و شاگردانش به قدری موفق عمل کردند که حتی اگر گام آخر در نیم‌فصل نخست را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتند، برای نخستین بار در تاریخ فوتبال خراسان با نایب‌قهرمانی نیم‌فصل به کار خود پایان می‌دادند. آنها با وجود شکست مقابل گسترش‌فولاد باز هم به رتبه چهارم رسیدند تا به هدف خود از ابتدای فصل دست یابند اما در تعطیلات نیم‌فصل آنقدر اتفاقات عجیب و غریب رقم خورد که روزهای خوش پدیده به پایان رسید.

کسر 6 امتیاز

"شب با رتبه چهارم خوابیدیم و صبح به وسط جدول سقوط کردیم" این جمله محمدرضا مهاجری بیان دقیقی بود از آنچه بر سر تیمش آمد. کسر ۶ امتیاز از پدیده به واسطه بدهی این باشگاه به زوران کنژویچ، هافبک دفاعی سابقش سبب شد تا تیمی که برای کسب سهمیه می‌جنگید با شوکی بزرگ روبه‌رو شود. هرچند مدیران باشگاه پدیده برای بازگشت این امتیازات تلاش کردند اما این داستان راه به جایی نبرد و در نهایت اثر منفی‌اش را بر تیم گذاشت.

جدایی ایمانی

پدیده پس از مصدومیت خانزاده و عدم حضورش در اردوی تیم ملی تنها یک سهمیه در تیم ملی داشت. اکبر ایمانی با درخشش در پدیده دوباره به سطح اول فوتبال برگشت و کاری کرد که کیروش به دعوت این بازیکن مجاب شود. پس از کسر ۶ امتیاز، اکبر ایمانی به واسطه بندی که در قراردادش بود توانست با پدیده فسخ کند و راهی ذوب‌آهن شود. کسر ۶ امتیاز، سقوط از عرش به فرش و البته جدایی تنها ملی‌پوش پدیده در کنار هم سبب شد تا قطار این تیم به کل از ریل خارج شود، اما این پایان بدبیاری‌های مهاجری و شاگردانش نبود.

خبری از پول نیست

برای باشگاه پدیده‌ شاید بتوان لقب نجیب‌ترین‌ها را در نظر گرفت. نجابتی که البته ناشی از رفاقت میان تک‌تک اعضای این تیم بود. میزان پرداختی به بازیکنان این تیم در لیگ برتر هفدهم چیزی شبیه به فاجعه بود اما حتی یک بار مصاحبه‌ای از آنها در اعتراض به این موضوع مننشر نشد. وقتی بشنویم اکثر بازیکنان اصلی این تیم با گذشت بیش از دو سوم لیگ، میزان دریافتی‌شان به ۲۰‌درصد هم نرسیده تعجب می کنیم. بازیکنانی مثل ناصحی، کاپیتان پدیده، شهاب گردان، محمدحسین مرادمند، معین عباسیان و ... جزو این دسته از بازیکنان پدیده هستند که کمتر از ۲۰ درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند. با مقایسه وضعیت پدیده با دیگر تیم‌های لیگ برتر هفدهم می‌توان به جرات گفت پدیده در میزان پرداختی جزو ۲ ۳ تیم آخر جدول است. خریدهای نیم‌فصل این تیم مثل سعید صادقی، حسین فاضلی و سالار افراسیابی هنوز یک ریال هم از این باشگاه دریافت نکرده‌اند. حتی پدیده در انجام تعهداتش در قبال بازیکنانی مثل خلعتبری، قاضی و ... هم موفق نبوده‌است.

زمانی نقش محمدرضا مهاجری پررنگ‌تر از قبل جلوه می‌کند که به یاد اوریم بسیاری از بازیکنان پدیده در تعطیلات نیم‌فصل پیشنهادات خوبی از تیم‌های متمول لیگ داشتند اما در پدیده ماندند. محمدرضا مهاجری در نشست خبری پیش از دیدار پدیده و تراکتور، به صورت سربسته به پیشنهاداتی که به خودش هم شده‌بود اشاره کرد. پیشنهاداتی که البته به واسطه اتحاد تیمی در پدیده به هیچ‌یک پاسخی داده‌نشد.